کد خبر: 254343
۰
۰
نسخه چاپی

۱۳۰۰تن انواع میگو در صیدگاههای هرمزگان صید شده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز، عبدالرسول دریایی در بازدید از صیدگاههای میگو در حوزه بندرعباس با اشاره به صید بالغ بر ۳۱۳ هزار تن آبزی در هرمزگان طی سال ۹۸ گفت: خوشبختانه استان هرمزگان توانسته به نحو خوبی از ظرفیت‌های شیلاتی موجود استان بهره برداری کند.

وی تصریح کرد: استفاده از مشارکت تعاونی‌های صیادی برای تقویت حفاظت منابع، حضور منظم و به‌موقع نیروهای حفاظت منابع، انجام گشت‌های هدفمند و مشترک با دریابانی، بازدید منظم کارشناسان صید و پژوهشکده از عملیات صید شناورها و جلوگیری از صید شناورها در شب و خارج از محدوده تعیین‌شده از اهم اقدامات مدیریتی برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری خواهد بود.

مدیرکل شیلات هرمزگان از مسئولان محلی استان، استانداری، دریابانی، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات، مسئولان قضایی و سایر ارگان‌های ذیربط، صیادان و بهره برداران که در اجرای این مهم گامی موثر در تحقق سیاست‌های مدیریت صید شیلات در جهت حفظ ذخایر آبزیان استان هرمزگان بر می‌دارند تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد: در فصل صید میگو سال جاری با حضور حدود ۲۰۰ فروند شناور لنج میگو گیر، تاکنون بالغ بر هزار و ۳۰۰ تن انواع میگو صید شده است که این میزان در سال گذشته و در مدت زمان مشابه حدود هزار و دویست تن بوده است.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب، حدود چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور مجاز و۳۲ هزار نفر صیاد به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید