کد خبر: 254380
۰
۰
نسخه چاپی

ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حبیب‌الله خجسته پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا به تشریح محدودیت‌های جدید پرداخت و اظهار داشت: ورود خودروهای پلاک شخصی و غیربومی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان سمنان ممنوع است و در صورت عدم رعایت این قانون متخلفان محکوم‌به پرداخت جریمه می‌شوند.

وی مبلغ جریمه را ۵۰۰ هزارتا یک‌میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کرونا در دستور کار قرار دارد.

جلوگیری از تردد غیرضروری

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان با تأکید بر اینکه این طرح به‌صورت گسترده از روز شنبه اول آذرماه و با توجه به نوع رنگ‌بندی در هر شهرستان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس این طرح محدودیت‌هایی در محورهای تردد، فعالیت اصناف و کسبه و نیز فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعمال می‌شود.

خجسته پور بابیان اینکه شهروندان باید از تردد غیرضروری و به‌ویژه تردد به شهرهای نارنجی و قرمز پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز صرفاً مشاغل و اصناف گروه یک شامل مراکز ضروری و موردنیاز مردم حق فعالیت داشته و سایر گروه‌ها اجازه هیچ‌گونه فعالیت حضوری در مراکز اقتصادی و تجاری خود را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای دارای رنگ‌بندی نارنجی نیز گروه‌های سه و چهار حق فعالیت حضوری را ندارند و فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو بلامانع است، افزود: در ادارات و سازمان‌های مستقر در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز یک‌سوم کارکنان، در شهرهای دارای رنگ‌بندی نارنجی ۵۰ درصد و در شهرهای دارای رنگ‌بندی زرد نیز دوسوم کارکنان در محل کار خود حضورداشته و مابقی کارکنان به‌صورت دورکاری انجام‌وظیفه می‌کنند.

ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ الی ۵ بامداد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در تمام مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به‌صورت کاملاً غیرحضوری و در بستر سامانه‌های مشخص‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش و علوم تحقیقات و فناوری برقرار است، اضافه کرد: هیچ مرکز آموزشی حق برگزاری رده‌های حضوری تحت هیچ شرایطی را ندارند.

خجسته پور با تأکید بر اینکه در مورد ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا پنج بامداد روز بعد در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز نیز برقرار می‌شود، تصریح کرد: این ممنوعیت باهدف جلوگیری از تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده و مدیریت اجرای دقیق و درست آن نیز بر عهده‌ی فرمانداران شهرستان‌های استان است.

وی بابیان اینکه افراد شاغلی که در ساعات یادشده با خودروی شخصی در محل کار و فعالیت خود حضور دارند باید با هماهنگی فرمانداری‌های هر شهرستان نسبت به اخذ مجوز و برگه تردد اقدام کنند، یادآور شد: طرح محله محوری مقابله با کرونا موسوم به طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست اجرا قرار دارد.

اجرای طرح از شنبه اول آذرماه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: این طرح از روز شنبه اول آذرماه در محور حمایت، نظارت و مراقبت خانواده‌ها از یکدیگر و همچنین اعضا و ساکنین هر محله از یکدیگر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

خجسته پور با تأکید بر اینکه فرماندهی اجرای این طرح با فرماندار و جانشینی رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان بوده و مسئولیت فرماندهی اجرای عملیات مربوط به طرح نیز بر عهده فرماندهان سپاه و بسیج هر شهرستان هست، گفت: این طرح با همراهی هلال‌احمر، سازمان‌های مردم‌نهاد، شوراهای محلات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی خواهد شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید