کد خبر: 254469
۰
۰
نسخه چاپی

کمبود مرغ در قطب تولید استان گیلان/ تأمین نیاز مردم ضروری است

به گزارش اقتصادآینده نیوز سید جلال سید محمدی چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان ضمن تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه بررسی وضعیت کمبود مرغ، شناسایی عوامل اخلال در چرخه توزیع، فروش و مصرف و رسیدن به راهکار مشترک جهت بهبود وضعیت آن در سطح شهرستان است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۷ تن سهمیه مرغ منجمد برای شهرستان جذب شده و بیش از ۱۷ تن دیگر نیز در حال جذب است.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت ١۵ هزار تومان در فروشگاه‌ها شهرستان موجود است، خاطرنشان کرد: طی سه روز گذشته در مرکز و قطب تولید مرغ استان گیلان و کشور ۱۰ تن مرغ هم توزیع نشده است.

سید محمدی همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان را پاسخگوی وضعیت ایجاد شده کمبود مرغ در صومعه سرا دانست و تاکید کرد: عدم دسترسی شهروندان و کمبود مرغ در شهرستانی که تولید کننده مرغ استان و کشور دردناک است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تأمین مرغ مورد نیاز شهرستان صومعه سرا مجوز خروج مرغ از شهرستان را نمی‌دهیم، یاد آور شد: کمبود مرغ طی روزهای اخیر در مرکز تولید مرغ استان گیلان حاصل برنامه ریزی های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

توزیع کنندگان روغن در صومعه سرا باید به مردم معرفی شوند

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ تن روغن نباتی در سطح این شهرستان توزیع شده است، اظهار کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده ٣۶ تن روغن نیز از خریداری و به زودی وارد چرخه توزیع می‌شود.

سید محمدی به جذب ۱۷ تن روغن دیگر برای شهرستان صومعه سرا اشاره و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون مشکلاتی نیز در چرخه توزیع این کالا وجود دارد و در بسیاری از مغازه‌ها، امکان دسترسی به روغن ممکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه لازم است عاملین توزیع روغن در شهرستان صومعه سرا مشخص و به مردم معرفی شوند، گفت: باید با اختصاص سهمیه روزانه این اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم که هر زمانی به عاملین مشخص شده مراجعه کنند امکان دسترسی به روغن فراهم و نگرانی کمبود این کالای اساسی رفع شود.

سید محمدی با اعلام اینکه روزانه دو الی سه تن روغن به توزیع کنندگان شهرستان صومعه سرا تحویل داده می‌شود، ادامه داد: سهمیه روغن این شهرستان ۴١ تن است که تاکنون ٢٠ تن وارد شهرستان شده است.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید