کد خبر: 254470
۰
۰
نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی از روز جمعه بعدازظهر به لرستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی از روز جمعه بعدازظهر هفته جاری‬ به لرستان خبر داد.

در این سامانه بارشی، ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، افزایش سرعت وزش باد تا بازه نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ در نواحی مستعد و مه آلود شدن هوا پیش بینی می‌شود.

منطقه اثر این سامانه بارشی، همه نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، جنوب شرق تا حدودی جنوب خواهد بود و زمان پایان این سامانه یکشنبه هفته آینده است.

آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی پیش بینی می‌شود و در این راستا بر ضرورت پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی و پرهیز از صعود به ارتفاعات تاکید می‌شود.

بنا بر این گزارش، بیشینه فعالیت سامانه بارشی از بامداد شنبه لغایت یکشنبه صبح است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید