افتتاح ۱۲۴ طرح عمرانی و خدماتی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی

افتتاح  ۱۲۴ طرح عمرانی و خدماتی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: این مجموعه تعداد ۱۲۴ عنوان طرح عمرانی و خدماتی آماده افتتاح برای هفته بسیج امسال دارد.

 

سرهنگ محمد اسکندری در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: این طرح ها شامل مرمت، تعمیر و ساخت مسکن محرومان، جاده روستایی، مرمت قنوات، کانال آب روستایی، گلزار شهدا، خانه بهداشت و غسالخانه در نقاط مختلف آذربایجان شرقی است که روز ۹ آذر امسال به بهره برداری می رسند.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی برای همکاری با دستگاه های اجرایی و خدمات رسان جهت اجرای طرح های توافق شده آمادگی کامل دارد، اظهار داشت: این مجموعه با تمام توان و امکانات فنی و مهندسی و نیز برخورداری از نیروی انسانی ماهر، سخت ترین و پیچیده ترین طرح ها را در مناطق صعب العبور و دورافتاده اجرا می کند.

 

اسکندری ادامه داد: در شرایط سخت کنونی که کشور با انواع تحریم های ظالمانه مواجه است و به تبع آن به لحاظ بودجه ای، دستگاه های اجرایی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، بهترین فرصت استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی برای تداوم خدمات رسانی به مردم است.

 

وی کوتاه مدت و زودبازده بودن، فراگیری، گستردگی، عدم پیچیدگی تخصصی، عمومی بودن و عام المنفعه بودن را از ویژگی اصلی طرح های اجرایی توسط بسیج سازندگی بیان و اضافه کرد: طرح هایی که بر همین مبنا توسط بسیج سازندگی اجرا می شود، آثار اجتماعی بسیار موثر و قابل توجهی در مناطق محروم دارد که تحقق مشارکت عملی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در عمران و آبادانی از جمله آنهاست.

 

اسکندری، تقویت روحیه اعتماد به نفس در بین جوانان، ایجاد روحیه جهادی، ایجاد محیط سالم برای گذراندن اوقات فراغت جوانان، توجه به جنبه های آموزشی و ارایه آموزش های تخصصی را از دیگر آثار اجتماعی طرح های بسیج سازندگی بیان کرد.

 

وی اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه همزمان با هفته بسیج را از دیگر اقدامات مهم بسیج سازندگی اعلام و اضافه کرد: مرحله سوم این رزمایش همزمان با آغاز هفته وحدت طی هفته های گذشته آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

اسکندری، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و تهیه و توزیع بسته های معیشتی را از اولویت های مهم بسیج و سپاه در راستای مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد و افزود: خدمات سپاه و بسیج در این مرحله با توجه به شرایط موجود کشور گسترده تر و در حوزه های مختلف اجرا می شود، به طوری که طی دو مرحله قبلی کمک مومنانه اقلامی به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان در سطح آذربایجان شرقی کمک شد.

 

وی اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، تهیه و توزیع لوازم التحریر، مرمت و تعمیر مسکن محرومان و اشتغال زایی را از عناوین مهم خدمات بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه اعلام کرد.

 

اسکندری ادامه داد: کمیته های تخصصی و عمومی در سپاه عاشورا برای خدمات رسانی تشکیل شده و هریک از آنها متولی خدمات رسانی در حوزه تخصصی خود است؛ به عنوان نمونه تهیه لوازم التحریر و تبلت و توزیع بسته های معیشتی دانش آموزان را بسیج دانش آموزی برعهده دارد و یا در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هم بسیج حقوقدانان با هم افزایی بین نهادهایی ذیربط ورود و خدمات خود را به جامعه هدف ارائه می دهد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید