کد خبر: 254600
۰
۰
نسخه چاپی

جدال جذاب استقلالی‌ها در اهواز/ دربی کرمانی‌ها و نبرد ماشین و ذوب

به گزارش اقتصادآینده نیوز در دومین روز از رقابتهای لیگ برتر امروز ۳ بازی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی امروز استقلال در اهواز به مصاف فولاد می‌رود. در دیگر بازی‌های امروز نیز مس رفسنجان از گل گهر سیرجان پذیرایی می‌کند و ماشین سازی در تبریز به مصاف ذوب آهن می‌رود.

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان
این نخستین دربی تیم‌های استان کرمان است که هر دو تیم از شهرهایی به جز مرکز استان هستند. مس رفسنجان اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و این نخستین بازی خانگی آنهاست تا رفسنجانی‌ها برای اولین بار برگزاری یک دیدار لیگ برتری را تجربه کنند که از قضا این دیدار با تیمی هم استانی می‌باشد.

شاگردان محمد ربیعی حضورشان در لیگ برتر را با شکستی خارج از خانه برابر یکی از قدرتهای سنتی این مسابقات آغاز کردند و شاگردان امیر قلعه نویی بر خلاف آنها با پیروزی قاطع برابر یکی دیگر از قدرتهای سنتی آغاز کردند.

یکی از تفاوت‌های فاحش دو تیم به نیمکت آنها باز می‌گردد. جایی که رفسنجانی‌ها از مربی استفاده می‌کنند که نخستین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و سیرجانی‌ها از باتجربه‌ترین و پر افتخارترین مربی لیگ برتر سود می‌برند.

ماشین سازی - ذوب آهن
تیم اصفهانی ذوب آهن هفته اول در حالی هفته نخست موفق به کسب بیشتر از یک امتیاز نشد که تا دقیقه ۹۷ از میهمانش فولاد پیش بود و با یک پنالتی کاملاً اشتباه پیروزی خانگی را از دست داد تا رحمان رضایی و شاگردانش با یک امتیاز از هفته اول برای اولین دیدار خارج از خانه‌شان به تبریز بروند.

ماشین سازی یکی از تیم‌هایی بود که هفته نخست شکستی سنگین را پذیرفت و مقابل شهرخودرو تن به شکست ۳ بر صفر داد. در صورت شکست ماشین سازان در این دیدار خانگی آنها در همین شروع لیگ شرایط غیر پایداری پیدا کرده و به انتهای جدول سقوط می‌کنند.

یکی از تشابه‌های هر دو تیم استفاده از مربیان جوانی است که هر دو اولین سال سرمربیگری‌شان را تجربه می‌کنند. وحید بیاتلو سرمربی جوان ماشین سازی نه تنها سرمربی کنونی مسابقات لیگ برتر است، بلکه جوان‌ترین سرمربی همه تاریخ مسابقات لیگ برتر نیز می‌باشد.

فولاد - استقلال
استقلال و فولاد در حساس‌ترین دیدار امروز در حالی به مصاف هم می‌روند که اندوخته آبی پوشان تهران ۴ امتیاز از روز اول مسابقات است و فولادی‌ها تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند.

آبی پوشان بازیکن محرومی ندارند اما مصدومان و کرونایی‌هایی هستند که قادر به همراهی این تیم نیستند که شاید مهم‌ترین آنها سیاوش یزدانی مدافع میانی شان باشد.

محمود فکری امروز این فرصت را دارد که از چند بازیکن جدید تیمش هم استفاده کند و حضور نفراتی جدید مثل مرادمند، مهدی پور و شجاعیان در ترکیب اولیه آبی پوشان محتمل است. همچنین یکی از سوال‌های مهم پیرامون این بازی حساس، استفاده از سید حسین حسینی یا رشید مظاهری در درون دروازه آبی پوشان است.

استقلالی‌ها که پس از چند فصل توانسته‌اند لیگ را با پیروزی آغاز کنند، به سختی می‌کوشند تا این پیروزی را در هفته دوم تکرار نمایند تا شروعی خوب برای آنها در لیگ بیستم ثبت شود.

از مهم‌ترین جذابیت‌های این بازی، تقابل کادر فنی کاملاً استقلالی فولاد با تیم استقلال است. جایی که جواد نکونام و مهدی هاشمی نسب باید امروز مقابل تیم سابق شان به هدایت سرخ پوشان بپردازند.

برنامه روز دوم از هفته دوم لیگ برتر؛

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹

* فولاد خوزستان- استقلال تهران
تیم داوری: محمدحسین زاهدی فر – فرهاد مروجی – جلیل شعرانی – محمدرضا تارخ ناظر: ایرج نظری

* مس رفسنجان- گل‌گهر سیرجان
تیم داوری:
کوپال ناظمی – سعید علی نژادیان – مهدی شفیعی – سیدرضا مهدوی ناظر: علیرضا کهوری

* ماشین‌سازی تبریز- ذوب‌آهن اصفهان
تیم داوری:
حمید حاج ملک – عسگر محمدی – حامد تازه پور – حامد سیری ناظر: فریدون اصفهانیان

شنبه اول آذر ۱۳۹۹

* پیکان تهران- شهر خودرو مشهد
تیم داوری:
سیدوحید کاظمی – قهرمان نجفی – محسن بابایی – ناصر جنگی ناظر: بهرام مهرپیما

* پرسپولیس تهران- صنعت نفت آبادان
تیم داوری
: محمدرضا اکبریان – محمد راهی – مهدی سیفی – روح الله شریفی ناظر: حسن کامرانی فر

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید