کد خبر: 254649
۰
۰
نسخه چاپی

کیت‌های تست سریع کرونا هفته آینده وارد استان قزوین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که صبح پنجشنبه در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه کیت‌های تست سریع کرونا از هفته آینده وارد استان می‌شود، اظهار کرد: به این ترتیب میزان استرس و نگرانی مردم کاهش خواهد یافت چراکه می‌توانند در زمانی کوتاه از وضعیت ابتلاء به کرونا مطلع شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه این کیت‌های تست سریع می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی پاسخ آزمایش کرونای افراد را مشخص کنند، اظهار کرد: همچنین این کیت‌ها می‌توانند به بیماریابی سریع، کمک کرده چراکه در این صورت افراد مبتلا به کووید ۱۹ در روزهای ابتدای بیماری تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه تعداد زیادی کیت از کشور کره جنوبی وارد کشور شده است عنوان کرد: ایران اسلامی نیز اقدام به ساخت این محصول در کشور کرده و روزانه ۱۰۰ هزار عدد از این کیت را تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با تکیه به توان داخلی گام‌های بزرگی در قطع زنجیره کرونا برداشت، خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت و توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، می‌توان تعداد ساخت این کیت‌ها را هر هفته بین ۱۰ تا ۲۰ هزار عدد افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: اولویت‌بندی کیت‌ها نیز بر اساس علائم بیماری افراد و همچنین مردمی که با مبتلایان به کرونا در ارتباط بودند، انجام می‌شود.

نامدار با اشاره به اینکه برخی مردم از ترس ابتلاء به کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند حال آنکه بسیاری از آنان علائم ابتلاء به ویروس کویید ۱۹ را دارند، تصریح کرد: ۹۰ درصد افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند میزان اکسیژن خون بسیار پایینی دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های، قزوین، البرز، آبیک، بویین زهرا و تاکستان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: محدودیت‌ها باید جدی گرفته شود تا وضع شهرستان‌ها از این حالت بحرانی فاصله بگیرد.

نامدار همچنین عنوان کرد: یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان بویین زهرا دو دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌های قزوین اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: بخش جراحی و زایمان نیز در بیمارستان شهرستان آبیک اضافه شده تا مردم جهت معالجه به شهرهای دیگر مراجعه نکنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید