کد خبر: 254715
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت بسیج همگانی برای مقابله با ویروس کرونا

‌محمدعلی پوراحمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی خصوصاً شهدای بسیج اظهار داشت: بسیج در کلمه اول یادآور امام راحل و این شخصیت تاریخی زحمات گسترده‌ای در وحدت بخشی بین مردم ایجاد و صفی از استکبار ستیزی را در مقابل دشمنان با نام بسیج تشکیل داد.

وی تصریح کرد: بسیج هر جا که نیاز بوده دلسوزانه و صادقانه به میدان آمده و در حال حاضر نیز برای ایفای نقش خود در هر عرصه‌ای از جمله آموزش، بهداشت و محرومیت زدایی که نیاز بود آماده ورود به میدان است.

فرمانده سپاه چابهار با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین با نام نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود به فرمان امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و در دی ماه ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد گفت: شجره طیبه و فرهنگ بسیجی نمادی آشکار از اراده مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است و یادگار گران سنگ معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به شعار محوری این هفته که «بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرین» است ادامه داد: سپاه شهرستان چابهار ضمن گرامیداشت هفته مقدس بسیج برنامه‌هایی تدارک دیده که ۱۰۰ عنوان برنامه در قالب ۳۰ برنامه شاخص در شهرستان اجرایی خواهد شد.

پوراحمدیان گفت: با هدف پاسداشت و تکریم حماسه سازی ها و ایثار گریه‌ای دلاور مردان بسیج همزمان با سراسر کشور برنامه‌های گرامیداشت این ایام را با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهت پیشگیری از اپیدمی ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: اولین مسئله در این هفته بحث کرونا است تا به حوزه بهداشت و درمان کمک کنیم و نگاه ما در این حوزه بحث پیشگیری است تا بتوانیم آثار و تبعات کرونا را در این منطقه کم کنیم.

فرمانده سپاه چابهار اظهار کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌های هفته بسیج به صورت تجمعی برگزار نخواهد شد بلکه بیشتر در قالب فضای مجازی و با تعداد خیلی محدود افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: پیشگیری، آگاهی بخشی و خدمت‌رسانی به مردم از وظایف خود می‌دانیم و از هر کاری برای سلامت مردم دریغ نمی‌کنیم.

پوراحمدیان در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی برای افراد آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز از همان روزهای ابتدایی برنامه ریزی و اقداماتی در سطح تمام شهر وروستاهای چابهار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج امسال روزانه به صورت یک رزمایش برگزار می‌شود یادآور شد: رزمایش سلامت و دفاع زیستی توسط بسیج جامعه پزشکی، آغاز پویش سلیمانی‌ها شامل هر پایگاه یک خدمت، رزمایش هر کانون یک روستا و برگزاری میزخدمت و مطالبه گری توسط بسیج دانشجویی و طلاب، رزمایش بسیج الگوی زندگی اسلامی و طرح ازدواج آسان ومشاوره توسط جامعه بسیج زنان و رزمایش خدمت مومنانه روزانه در هفته بسیج برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه چابهار گفت: سپاه پاسداران در کنار مأموریت‌های ذاتی خود یعنی ایجاد امنیت به محرومیت زدایی هم می‌پردازد و در این زمینه تاکنون برنامه‌های بسیار خوبی در مناطق مختلف مخصوصاً روستایی انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی در شهر و روستاهای چابهار اذعان کرد: به مناسبت هفته بسیج؛ پنج باب منزل محروم در روستاهای بخش پلان و دمپک به بهره برداری می‌رسد و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

پوراحمدیان ادامه داد: ۱۰ سری کمک هزینه (پنج قلم) به ارزش ریالی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیلون ریال به خانواده‌های کم برخوردار داده می‌شود، رزمایش کمک مومنانه و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳۵۰ هزار تومان و ۴۰ رأس دام به روستانشینان و حاشیه نشینان و خانواده‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند توزیع خواهد شد.

وی افزود: دو دستگاه تصفیه آب و دو دستگاه هوا آب (رطوبت گیر) یکی در شهر چابهار و دیگری در روستای دمبدف در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید.

وی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته به دیدار با ائمه جمعه و خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری کارگاه‌های آسیب شناسی و نشست روشنگری، برپایی نمایشگاه عکس، رزمایش نذر خون و کمک مومنانه، ویزیت رایگان، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی اشاره کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید