کد خبر: 254740
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای طرح پایش تمامی نانوایی‌های استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی عصر پنج‌شنبه در دهمین جلسه کارگروه آرد، نان و غلات استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال نزدیک به ۴۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی تولید شد و ۳۴۴ هزار تن گندم توسط کشاورزان، به بخش‌های دولتی و خصوصی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: امسال خرید گندم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و تعداد کشاورزان نیز ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: سال‌های گذشته رتبه خرید گندم استان دوازدهم و سیزدهم و سال گذشته رتبه نهم بود و امسال به رتبه هشتم کشور ارتقا پیدا کرده است.

فرخی افزود: امسال خرید گندم یک اقدام بین دستگاهی در تمامی حوزه‌ها بوده است.

به گفته وی امسال شرایط خرید گندم خوب بوده است و نحوه پرداخت وصول مطالبات کشاورزان با همکاری بانک عامل همانند سال‌های گذشته صورت گرفت و دولت در مهر ماه سال جاری هیچ بدهی بابت خرید گندم نداشته است.

فرخی تاکید کرد: سطح زیر کشت گندم استان همانند سال‌های گذشته است البته نگرانی در بحث تولید، در دسترس نبودن نهاده‌ها، قیمت کود وجود دارد و امیدواریم با بارش‌های مناسب و پراکنش سال آینده یک تولید خوب را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار است گندم در یک مسیر صحیح و با کیفیت به صورت نان به دست مصرف کننده برسد، باید این مسیر را کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: امسال شرایط تولید نان در داخل استان نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید