مراکز شماره‌گذاری خودرو در ۱۴ شهرستان قرمز اصفهان تعطیل شد

سرهنگ محمدرضا محمدی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بر اساس مُصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز شماره‌گذاری و دفاتر تعویض پلاک در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونا از اول آذر و با شروع اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا تعطیل خواهد بود.

وی با بیان‌اینکه این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم برای دریافت خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک برای اول و دوم آذر بصورت اینترنتی نوبت گرفته بودند که از آنها می‌خواهیم بدلیل تعطیلی اعلام شده، به این مراکز مراجعه نکنند.

محمدی از شهروندان شهرهای قرمز خواست تا به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه نکنند زیرا تا اطلاع ثانوی خدماتی در این مراکز ارائه نمی‌شود.

شهرهای دارای وضعیت قرمز در استان اصفهان شامل اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، تیران و کرون، خمینی شهر، شهرضا، فریدن، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نایین، گلپایگان و نطنز هستند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌ها که در وضعیت نارنجی قرار دارند خدمات تعویض پلاک با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه خواهد شد.
وی همچنین با بیان‌اینکه دوربین‌های نظارتی سطح شهر برای ثبت تخلفات مربوط به محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر فعال است، گفت: همه واحدهای گشت پلیس راهور نیز در سطح شهرها فعالیت دارند و به جریمه خودروهای شخصی دارای پلاک غیربومی که به قصد مسافرت وارد شهرهای قرمز و نارنجی می‌شوند، اقدام خواهند کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر خودروی شخصی پلاک غیربومی از نیروهای خدماتی یا کارمند اداره‌ها، مراکز درمانی و قضایی و رسانه‌ها باشند یا تردد ضروری داشته باشند مشمول جریمه نخواهند شد.

وی با بیان‌اینکه تردد خودروی شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای قرمز نیز مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهد شد، از مردم خواست تا نهایت همکاری را در اجرای مُصوبه‌ها و محدودیت‌های جدید داشته باشند.

بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

اعمال این محدودیت‌ها از ساعت یک بامداد شنبه اول آذر آغاز و کنترل ورودی و خروجی کلانشهر اصفهان نیز در ۱۰ محور اصلی انجام خواهد شد.

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، از اول آذر ورود خودروی شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرها و ورود خودروی شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز، ممنوع بوده و رقم اعمال جریمه برای سرپیچی از آن مبلغ یک میلیون تومان است.

حجت‌الله غلامی اضافه کرد: همچنین در شهرهای قرمز، تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع و جریمه آن ۲۰۰ هزار تومان است. 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار داشت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به دیگر شهرها و ورود خودروهای شخصی پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع و جریمه آن ۵۰۰ هزار تومان است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های بُرخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰ بیمار دارای علائم ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۸۲۸ هزار نفر در کشور بطور قطعی به کرونا مبتلا شده که از میان آنها بیش از ۴۳ هزار نفر جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید