کد خبر: 254760
۰
۰
نسخه چاپی

اعلام پایان یافتن مسئولیت امام جمعه بجنورد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته بجنورد که به دلیل وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان به صورت مجازی خوانده شده با اشاره به اسوه‌های قرآنی، اظهار کرد: برای سبک زندگی اسلامی یکی از بهترین شیوه‌ها تبعیت و پیروی از اسوه‌های کامل و سرمشق‌های جامعی است که قرآن برای ما مطرح کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اسوه تمام عیار و کامل وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) است که در خطبه‌های قبل به ابعاد این شخصیت والا پرداخته شده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) و سفارش هفت گانه خداوند به ایشان و الگو گرفتن مردم در عصر حاضر افزود: اولین خصلت مسکین‌نوازی و نزدیک شدن به آن‌ها است و مسئولین باید این درس را از پیامبر بیاموزند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: دومین دستور خداوند به پیامبر گفتن ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» است زیرا گره‌گشای مشکلات می‌باشد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: دستور سوم خداوند به پیامبر اکرم (ص) صله رحم و رفت و آمد با خویشاوندان است.

وی شکرگذاری، نگاه به پایین دست خود در امور مادی و نگاه به بالاتر از خود در امور معنوی را دیگر دستورات خداوند متعال دانست.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: مؤمنان باید در راه دین و عقاید خود از سرزنش سرزنش کنندگان هراسی به دل راه ندهند و به مسیر خود ادامه دهند.

امام جمعه بجنورد در ادامه خطبه‌های مجازی خود به پایان مسئولیت خود در این جایگاه اشاره داشت و از مردم استان خداحافظی کرد.

وی در تشریح علل استعفای خود گفت: دو دلیل برای رفتن از استان دارم؛ دلیل اول عاطفی است به این معنا که من و خانواده‌ام ۲۰ سال است که همواره در حال هجرت و اثاث‌کشی هستیم و حتی فرزندان و نوه‌های خود را به درستی ندیده‌ام؛ ازاین‌رو از یک سال و نیم قبل درخواست جابجایی کرده بودم که خوشبختانه اکنون قبول کرده‌اند.

حجت الاسلام یعقوبی در انتها گفت: علت دوم استعفا این است که احساس کردم به خاطر من نهاد ولایت در معرض تهدید و خطر است؛ زیرا در این استان برخی به من انتقاد داشتند اما انتقادات خود را به‌گونه‌ای مطرح می‌کردند که هراس داشتم به حریم ولایت خدشه وارد شود؛ درنتیجه تصمیم گرفتم از جلوی راه بروم تا خدای‌ناکرده جایگاه ولایت تضعیف نشود و حریم ولایت همچنان بر فراز بماند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید