کد خبر: 254762
۰
۰
نسخه چاپی

توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی همزمان با هفته بسیج در زنجان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سرهنگ محسن سهندی در طول عمر ۴۱ ساله شجره طیبه موضوعات بسیار متعددی در سطح داخلی و خارجی متوجه انقلاب اسلامی شده که در تمامی آن‌ها بسیج به عنوان پیش قراول و خط شکن در صحنه حضور یافته و از مردم، انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دفاع نموده است، گفت: یک روز وظیفه بسیج موضوعات امنیتی اول انقلاب بوده، یک روز جنگ سخت و تهاجم دشمن و این روزها عرصه‌های جهادی، چون فرهنگی، سازندگی، محرومیت زدایی، امداد و پزشکی و درمان و مخصوصاً مبارزه با ویروس کرونا است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عملکرد چهل و یک ساله بسیج را مورد ارزیابی قرار دهیم، بهترین ابزار و بهترین مرجع مردمان جامعه ایران اسلامی هستند که سطح رضایتمندی و یا رضایت نداشتن خود را از عملکرد بسیج انعکاس دهند، اظهار کرد: به برکت مجاهدت‌های شبانه روزی بسیجیان عزیز شاهد آن هستیم که مردم در موضوعات مختلف از حضور به موقع و عملکرد خوب و بی منت بسیج رضایت کامل داشته و به این میراث گرانب‌های حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک ستون اصلی در جهت حل مشکلات و بهبود اوضاع و شرایط زندگی نگاه می‌کنند.

سهندی با اشاره به اینکه بسیج صحنه‌های ماموریت‌های مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته است، افزود: بسیج امروز در حال پویایی و ادامه حیات است و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون بسیج شهرستان با راه اندازی پنج کارگاه صنعتی و بیش از ۵۰ کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید بیش از ۲ میلیون عدد ماسک نموده که به مراجع و مراکز بهداشتی و همچنین قشر کم برخوردار جامعه تحویل داده شده است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان به دوخت و تولید ۶۵ هزار لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی و ۱۰ هزار شیلد بهداشتی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی خبر داد و افزود: این لباس‌ها و تجهیزات به صورت حرفه‌ای و بر اساس پروتکل و استانداردهای علوم پزشکی تهیه و تحویل مراکز درمانی شده است.

سهندی با اشاره به آغاز هفتمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه، ادامه داد: پیرو دستور مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سال جاری مبنی بر اجرای کمک مومنانه و دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند و کم درآمد در آستانه ماه مبارک رمضان، سپاه و بسیج با همراهی خیرین عزیز مانند همیشه با تمام توان پای کار آمدند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای استمرار رزمایش کمک مومنانه گفت: تاکنون بیش از ۶۸ هزار بسته غذایی کمک معیشتی و بیش از ۱۲۸ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶۲ هزار بسته بهداشتی توزیع شده که مرحله هفتم این رزمایش در هفته بسیج اجرا می‌شود که طی این مرحله تعداد ۳۰۰۰ بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

سهندی با اشاره به برنامه‌های امسال هفته بسیج شهرستان زنجان، اظهار داشت: برنامه‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود و رویکرد این برنامه‌ها نهضت خدمت خالصانه و مومنانه در طول هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار برنامه تحت ۵۰ سرفصل با محوریت پایگاه‌های مقاومت در سر فصل‌های مختلف اعم از فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بصیرت افزایی، یادواره مجازی و… برگزار خواهد شد.

سهندی افزود: در این هفته علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، افتتاح و تحویل ۶ پروژه خانه محروم، بهره برداری از ۲ طرح انتقال آب کشاورزی، افتتاح ۱۲ واحد پایگاه مقاومت بسیج با مساحت ۸۵۰ متر مربع، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر با مساحت ۴۰۰ متر مربع، شروع پروژه آبرسانی برای ۲ روستای دیگر در دست اقدام خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین برنامه هر مسجد یک سنگر نیز در این هفته آغاز خواهد شد که در این طرح شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5076026/توزیع-۳۰۰۰-بسته-معیشتی-همزمان-با-هفته-بسیج-در-زنجان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید