کد خبر: 254799
۰
۰
نسخه چاپی

دارالفنون از سال آینده دانش آموز می پذیرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارت خانه های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران در خصوص احیاء و بهره برداری مدارس ماندگار تهران، گفت: این یک کار مشترک میان ما و میراث و شهرداری است چرا که ما مدارسی داریم که قدمت دارند و جزو میراث فرهنگی شناخته می شوند و مردم خاطرات خوبی از آنها دارند. به این نتیجه رسیدیم که برای مراقبت و محافظت از اینها باید کاری کنیم.

وی ادامه داد: مطالعات و تجربیات بین المللی برای حفظ این اماکن با حفظ کارکرد قبلی را مطالعه کردیم و تصمیم گرفتیم در مسیری حرکت کنیم که کار آموزش در این اماکن برقرار باشد و برای عموم مردم هم به عنوان موزه قابل دسترسی باشد در یک ساعت های مشخصی البته.

حاجی میرزایی گفت: برای مرمت و آماده سازی این مدارس به همراهی و همکاری این دوستان نیازمندیم و ما هم این واحدها را آموزشی نگه می داریم.

وزیر آموزش و پرروش با اعلام این خبر که از سال آینده مدرسه دارالفنون نیز در مقطع متوسطه ار تمام سطح تهران دانش آموز خواهد پذیرفت گفت: بنا داریم مدرسه دارالفنون را نیز به عنوان یک مدرسه فعال کنیم و در دوره متوسطه دانش اموز پذیرفته خواهد شد. امسال مدرسه البرز متقاضیان بسیار زیادی از سراسر تهران داشت که بخشی توانستند بیاید و در این اماکن تحصیل کنند. جزئیات پذیرش دانش آموز در دارالفنون را نیز بعداً اعلام می کنیم.

وی در خصوص فعالیت مدارس در دو هفته آینده نیز گفت: در دو هفته آینده ستاد ملی کرونا مدارس مناطق قرمز را تعطیل کرده ولی در مناطق زرد و نارنجی کماکان بخش اداری مدرسه می تواند فعال باشد اما در هر سه وضعیت بخش آموزشی غیرحضوری است.

وی همچنین در خصوص تقاضای دیپلمه های نظام قدیم برای اینکه بتوانند در کنکور ۱۴۰۰ نیز بنا به منابع خود کنکور بدهند گفت: این موضوع کماکان در حال بررسی است و قرار بر اصلاح آن است و ان شالله روزهای آینده خبرهای خوشی برای این افراد خواهیم داشت.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید