کد خبر: 254808
۰
۰
نسخه چاپی

سازمان‌دهی ۷۰۰ گروه جهادی البرزی در طرح رسم هجرت

ماان طیران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برنامه محوری بسیج سازندگی از روز گذشته آغاز شد، اظهار کرد: در طرح «رسم هجرت» خوشبختانه اتفاق مهمی در کشور رقم خورده است که در این راستا ۵ هزار گروه جهادی در سطح کشور تشکیل شد که سهم استان البرز نیز ۷۰۰ گروه جهادی است.

وی با اشاره به بحث توانمندسازی و آموزش مجازی گروهای جهادی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال جاری تمام افرادی که در گروه‌های جهادی سازمان‌دهی شدند، آموزش‌های لازم را می‌بینند تا در عرصه‌های تخصصی توانمند شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: گروهای جهادی عمدتاً در حوزه سلامت و بهداشت، عمران، فرهنگی، اجتماعی، آموزش و توانمندسازی فعالیت دارند.

سازمان‌دهی گروه‌های جهادی البرز بر اساس نیازسنجی

وی با بیان اینکه در بحث کرونا با ارتباط قوی بین سازمان بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی، گروهای جهادی بر اساس نیاز سازمان بسیج جامعه پزشکی سازمان‌دهی شدند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گروهای جهادی بسیج در حال آموزش هستند و برای هر گروه جهادی یک پزشک، چهار پرستار و ۱۰ نفر همیار سلامت شناسایی شده است.

طیران با بیان اینکه در فاز نخست مقابله با گسترش بیماری کرونا ۸۰ نقطه در سطح استان هدف‌گذاری شده است، گفت: این نقاط بر اساس میزان ابتلای افراد گسترش پیدا خواهد کرد، رویکرد بسیج و سپاه برای مقابله کرونا رویکرد مقابله‌ای و تهاجمی خواهد بود و در تلاش هستیم با قرنطینه افراد بیمار، سالمند و پرخطر در این حوزه بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را قطع شود.

وی با اشاره به کمک‌های گروهای جهادی در عرصه مقابله با کرونا اظهار کرد: مراقبت، انتقال بیماران به مراکز درمانی، گندزدایی مناطق آلوده، خرید مایحتاج و آموزش موارد پیشگیرانه از ابتلای کرونا و همچنین نظارت بر پسماندها مناطق آلوده از جمله وظایف گروه‌های جهادی است.

مرمت و بازسازی ۹۹ خانه محروم

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز با اشاره به عرصه محرومیت‌زدایی و جهش تولید در برنامه‌های بسیج سازندگی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون به دلیل وجود شرایط کرونایی بخش اعظمی از مأموریت‌ها مقابله با کرونا بود، با این وجود تا کنون ۹۹ خانه محروم با همکاری کمیته امداد، نهادهای حمایتی و خیرین مرمت و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین پنج خانه محروم در استان احداث شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان سال ۱۱۰ منزل محروم و مجتمع نیازمندان محسن در استان ایجاد می‌شود.

طیران با تأکید به ظرفیت بسیج سازندگی با وجود افراد متخصص تصریح کرد: با تجربیاتی که در چند سال اخیر در اردوهای جهادی کسب شد، در فاز اجرا تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه ساخت خانه محرومان خرج شد و در واقع گروهای جهادی با انجام خدمات رایگان فعالیت‌های عمرانی و انسانی، بخش اعظمی از این هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، ضمن اینکه با بهره‌گیری از توان خیرین و نهادها امدادگری به ولی‌نعمتان جامعه انجام می‌شود.

انجام کمک مؤمنانه در ۳ مرحله

وی خاطرنشان کرد: در بحث کمک‌های مؤمنانه بنا به فرمان مقام معظم رهبری بسیج سازندگی وارد عرصه شد و خوشبختانه کمک‌های مؤمنانه به دست نیازمندان در مناطق کم‌برخوردار طی سه مرحله در فازهای مختلف رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه کمک‌های مؤمنانه در مرحله اول توزیع سبد معیشتی در بین نیازمندان استان بود و در مرحله دوم به سبدهای معیشتی لوازم‌التحریر و پوشاک اضافه شد، توضیح داد: این امر در مرحله سوم به شکل گسترده‌تر با ۹ کارگروه، مسکن محرومین، آزادی زندانیان، اشتغال، رونق تولید، کمک به محسنین ادیان الهی و … انجام شد و اقشار مختلف بسیج، نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی برای کمک‌رسانی به این حوزه اعلام آمادگی کردند.

وی یادآور شد: در روز پنجم آذر ماه برنامه گسترده توزیع کمک‌های مؤمنانه، در سطح استان با محوریت قرارگاه همدلی و مواساتی که آیت‌الله حسینی‌همدانی، نماینده وئلی فقیه در استان البرز مسئول این ستاد هستند، انجام خواهد شد.

طیران در پایان متذکر شد: همچنین ۳۰۰ جهیزیه با همت سپاه، نهادها و خیرین تهیه و به نوعروسان نیازمند استان اهدا خواهد شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید