کد خبر: 254860
۰
۰
نسخه چاپی

روند صادرات نفت لیبی افزایشی شد

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، افزایش تولید نفت خام لیبی و رسیدن آن به سطح پیش از محاصره نفتی این کشور یعنی رقم یک میلیون و ۲۵۰ هزار شکه در روز، سبب می‌شود سرعت بارگیری نفت خام در بزرگ‌ترین پایانه نفتی لیبی به‌شدت افزایش یابد.

داده‌های اولیه نشان داد محموله‌های نفت خام بارگیری شده در پایانه اس سیدر در ماه دسامبر حدود ۲۵۸ هزار بشکه در روز باشد.

این رقم در مقایسه با روزانه ۱۸۷ هزار بشکه برنامه نهایی ماه نوامبر این پایانه نشان‌دهنده افزایش است.

شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز چهارشنبه (۲۸ آبان‎ماه) اعلام کرد که تولید خود را به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسانده است.

این بیشترین رقم صادرات نفت لیبی پس از هشت ماه محاصره تأسیسات نفتی این کشور توسط نیروهای مسلح شرقی وابسته به خلیفه حفتر است.

صادرات این کشور هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود.

به گزارش اقتصادآینده نیوز، مصطفی صنع‌الله، مدیرعامل شرکت ملی نفت روز دوشنبه (۱۹ آبان‌ماه) گفته بود که تولید می‌تواند ظرف یک ماه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

افزایش تولید به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌تواند برای لیبی یک چالش باشد، زیرا توقف‌های چندباره تولید از زمان جنگ داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱ و سرمایه‌گذاری محدود در زیرساخت‌ها، ظرفیت تولید این کشور را کاهش داده است.

تولید لیبی پیش از سال ۲۰۱۱ حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود.

این بهبود سریع تولید که اوایل ماه سپتامبر به ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود، تحلیلگران را غافلگیر کرده و چالشی برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) است.

شرکت ملی نفت لیبی روز چهارشنبه (۲۸ آبان‌ماه) نشستی با توتال فرانسه برگزار کرد تا درباره راه‌های افزایش بیشتر تولید این کشور گفت‌وگو کنند.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانی‌های پس از این نشست، اعلام کرد محدودیت‌های بودجه‎ای از مهم‌ترین چالش‌های توسعه بخش نفت لیبی است.

ان‌او‎سی همچنین روز پنجشنبه (۲۹ آبان‌ماه) در نشستی با سفیر اسپانیا در لیبی درباره همکاری‌های انرژی دو کشور گفت‌وگو کرد.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید