کد خبر: 254868
۰
۰
نسخه چاپی

آغاز طرح مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله محور در لرستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، مریم کوشکی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده محور در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ادارات انجام و ۱۰۱۹ تیم مراقبتی سلامت در آن مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: بر پایه این برنامه کشوری استان لرستان به ۷۷۱ محله تقسیم شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: این تقسیم بندی براساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت است.

کوشکی عنوان کرد: به ازای هر پایگاه سلامت سه تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی خواهیم داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تیم‌های مراقبتی متشکل از مراقبین سلامت و نیروهای داوطلب بسیج بوده و شامل ۲۰۳۸ نفر هستند.

کوشکی همچنین در خصوص تیم‌های حمایتی و نظارتی اظهار کرد: وظیفه ساماندهی تیم‌های حمایتی را سازمان بسیج سپاه بر عهده داشته و در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی حدود ۸۳۶ نفر مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع آن به طور وسیع در جامعه برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این برنامه تست‌های تشخیص سریع در درب منازل و مراقبت‌های پزشکی در منازل نیز انجام می‌شود.

کوشکی گفت: بیماران تازه از بستری مرخص شده، گروه‌های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم‌های مراقبتی توسط تیم‌های مراقبت در منزل متشکل از یک پزشک و یک پرستار در منزل مراقبت می‌شوند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید