برگزاری جشنواره نانو دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت مجازی

 برگزاری جشنواره نانو دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت مجازی

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه پنجمین جشنواره نانو دانشگاه در ماه جاری به صورت مجازی در واحد تبریز برگزار خواهد شد، تأکید کرد: این دانشگاه در سال‌های اخیر چندین بار به عنوان واحد برتر در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهشی و فرهنگی انتخاب شده است.

 

عزیز جوانپور در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سال تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز که با حضور استادان و کارکنان نمونه در سالن شهریار واحد تبریز برگزار شد، گفت: براساس رتبه‌بندی‌های اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز رتبه برتر را به خود اختصاص داده که حاصل تلاش شما کارکنان و اعضای هیئت علمی است.

 

وی اضافه کرد: حضور بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های با کشورهای همسایه، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، چاپ کتب از مطالب آموزشی زبان‌آموزان خارجی که به عنوان منبع در حوزه بین‌الملل در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، سایت چندزبانه واحد تبریز به زبان‌های انگلیسی، ترکی، روسی و عربی و از عوامل برتری واحد تبریز است.

 

وی از راه‌اندازی دومین دانشگاه علوم دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز خبر داد و عنوان کرد: دانشکده داروسازی راه‌اندازی و اعضای هیئت علمی آن جذب شده‌اند و مقرر شده امسال دانشجو جذب شود.

 

جوانپور با بیان اینکه مجتمع شهدای باسمنج به دومین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور تبدیل خواهد شد، بیان کرد: در دانشکده علوم پزشکی یک مرکز رشد و ۶ مرکز تحقیقات پزشکی راه‌اندازی شده است.

 

وی افزود: با تغییراتی که در حوزه سما انجام شده، توانستیم مجوز دانشکده مهارتی و کارآفرینی را کسب کنیم که این دانشکده در آینده نزدیک با حضور دکتر بطحایی معاون امور سمای دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح می‌شود.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان کرد: دوره‌های مهارت و کارآفرینی، مهارتی کفش و چرم، مهارتی رباتیک، دوره‌های کوتاه‌مدت کاربردی و مهارت‌های پزشکی در دانشکده مهارتی و کارآفرینی برگزار خواهد شد.

 

وی توضیح داد: در راستای تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت»، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز باید به دانشگاه مهارت‌محور تبدیل شود.

 

وی به طرح پویش اشاره کرد و افزود: در راستای تربیت کارشناس ماهر برای صنعت وارد مذاکره خواهیم شد و با توجه به اینکه واحد تبریز دارای مرکز رشد است، بخشی از بازار کار مهارتی را به خود اختصاص خواهد داد.

 

جوانپور از راه‌اندازی دو مرکز نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری IT در واحد آذرشهر در حال تدوین است و مرکز نوآوری بازسازی صنعتی نیز در واحد صوفیان در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در پساکرونا آموزش‌ مجازی را ادامه خواهیم داد، یادآور شد: ۲۰ درصد کلاس‌های دانشجویان را طبق مقررات وزارت علوم به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد؛ همچنین مقرر شده در آینده از طریق واحد الکترونیک دانشجویان خارجی جذب شوند و کلاس‌ها نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهند شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: این کار در راستای افزایش آموزش‌های مجازی و تولید محتوای آن انجام شده و موجب تدوین و طراحی رشته‌های جدید برای واحد الکترونیک خواهد شد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مجوز رسمی باشگاه فرهنگی ـ ورزشی را از اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی اخذ کرده است.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: وبینار بیوفوتونیک توسط مرکز تحقیقات بیوفوتونیک واحد تبریز در سطح بین‌المللی به صورت مجازی برگزار شد که نشان‌دهنده تعطیل نشدن فعالیت‌های علمی در دوران کروناست.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید