توزیع 5 هزار بسته معیشتی دیگر همزمان با هفته بسیج

توزیع 5 هزار بسته معیشتی دیگر همزمان با هفته بسیج

 

 اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در تشریح برنامه های هفته بسیج در حوزه سپاه ناحیه امامت گفت : بیش از صد برنامه متنوع فرهنگی ، عمرانی ، اجتماعی ، بهداشتی و ... در این هفته اجرا خواهد شد.

سرهنگ پاسدار حسن صفدری با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال ، "بسیج ، پیشرو خدمت و امید آفرین" است اظهار داشت : نیروهای جان بر کف بسیجی در تمام ایام سال ، با همین تفکر و با همین روحیه جهادی ، به فکر خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه است.

وی با بیان اینکه بسیج از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ 8 ساله دفاع مقدس ، همواره بازوی توانمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است گفت : حضرت امام راحل هم حساب ویژه ای بر روی نیروهای مردمی و بسیج باز کرده بودند و همین نیروی مردمی بود که در خط مقدم و پشت خط مقدم ، از جان و مال خود گذشتند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت : نیروی بسیج بعد از اتمام جنگ نظامی همواره در جنگ اقتصادی ، سازندگی ، محرومیت زدایی و ... در تمام بحرانها و تهدیدها ، در خط مقدم بوده و خواهد بود.

سرهنگ پاسدار حسن صفدری ادامه داد : نیروهای بسیج علاوه بر حضور فعال در بحرانها و تهدیدهای داخلی ، به عنوان سربازان جان بر کف ، در جبهه های مقاومت هم زیر نظر مکتب سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشته و به درجه رفیع شهادت نائل می آیند.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری یک هفته در سال به عنوان هفته بسیج ، فرصتی هست تا خدمات بدون منت بسیج برای مردم تشریح شود افزود : هفته بسیج ویترین عملکرد بسیج در طول سال است و گرنه بسیجی ها تمام ساعات روز را برای خدمت گذاری حاضر هستند.

وی در تشریح بیشتر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد : از روز جمعه که هفته بسیج آغاز شده است هر روز با یک عنوان نامگذاری شده است.

بسیج معنویت و سلامت ، بسیج فرزند مسجد و خادم مردم ، بسیج مبتکر حل مسئله ، بسیج الگوی سبک زندگی اسلامی ، بسیج ولایی و تمدن ساز ، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و بسیج خدمت مؤمنانه و ایثارگری، که مطابق هر عنوان ، برنامه های خاصی تدارک دیده شده است.

صفدری با بیان اینکه بیش از صد برنامه متنوع در این هفته اجرا و عملیاتی خواهد شد افزود : دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، اجرای طرح شهید سلیمانی و تبدیل پایگاههای مقاومت بسیج به پایگاههای سلامت و همچنین تشکیل کمیته جهادگران سلامت که در قالب آن بسیجیان در مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان حضور خواهند داشت ، از جمله مهم ترین برنامه های هفته بسیج است که به خاطر گسترش شیوع ویروس کرونا ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت : توزیع 5 هزار بسته معیشتی دیگر همزمان با هفته بسیج، یکی دیگر از برنامه های مهم سپاه ناحیه امامت است که با احتساب 8 مرحله دیگر رزمایش کمک مؤمنانه، جمعا سپاه ناحیه امامت، بیش از 62 هزار بسته معیشتی، از زمان شروع رزمایش کمک مؤمنانه تا کنون ، بین اقشار آسیب پذیر توزیع کرده است.

صفدری با اشاره به اینکه ویزیت رایگان بیماران در حوزه سپاه ناحیه امامت در طول هفته بسیج انجام خواهد شد گفت : راه اندازی گروه سرود خیابانی ، اهداء خون توسط بسیجیان ، رونمایی از کتاب فرشتگان آسمانی ، برپایی میز خدمت با حضور مسئولین ادارات و نمایندگان مجلس ، لایو اینستاگرامی تبیین اهداف بسیج ، برپایی همایشهای مجازی و حتی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی ، از دیگر برنامه های مهم هفته بسیج در سپاه ناحیه امامت تبریز است.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز ادامه داد : به پاس گرامیداشت شهدا و ایثارگران ، حضور بر سر مزار شهدا ، عیادت از خانواده های شهدا و ایثارگر هم در طول ایام هفته بسیج ، انجام خواهد شد.

صفدری در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار یکی از اهداف سپاه ناحیه امامت است عنوان کرد : در حوزه سپاه ناحیه امامت و با همکاری اتحادیه قالی بافان ، طرح هر خانه یک کارگاه را دنبال می کنیم و در این راستا تا کنون 500 خانوار از تسهیلات مادی و معنوی استفاده کرده اند و در نظر داریم 500 خانوار دیگر از این طرح برای اشتغال استفاده کنند.

صفدری همچنین حل مشکلات متعدد مردم مناطق حوزه سپاه ناحیه امامت تبریز را یکی دیگر از برنامه های سپاه امامت عنوان کرد و گفت : در این مناطق میزهای خدمت برگزار شده و در طول هفته بسیج هم باز این کار ادامه خواهد داشت که نتیجه و ماحصل آن به عنوان مشکلات و مطالبات مردمی ، برای حل و فصل ، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت : هر چند که به خاطر شیوع بیماری کرونا، بسیاری از فعالیتها تعطیل و نیمه تعطیل شده اند، اما تفکر بسیجی و جهادی به هیج وجه تعطیل نخواهد شد و بسیجیان با قدرت و اقتدار بیشتر ، هر جا که جامعه نیاز داشته باشد ، حضور خواهند یافت و در این هفته هم انتظارمان این است که هر بسیجی باید یک خدمت برای مردم انجام دهد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید