کد خبر: 254950
۰
۰
نسخه چاپی

امنیت و آرامش روانی مردم در گرو فرهنگ است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد، تحول در نگاه فرهنگی مناطق مختلف را عامل تسریع در رسیدن به اهداف مدنظر عنوان کرد و گفت: در جامعه کنونی فرهنگ، به جایگاه اصلی و اساسی در نگاه مسئولین اجرایی نرسیده است که در این میان وقتی از نگاه مسئول فرهنگ به معنای واقعی کلمه محور اصلی جریان نامگذاری نشود یقیناً در چشم مردم هم اهمیت موردنظر را نخواهد داشت.

وی فرهنگ را باعث امنیت و حراست از محدود اعتقادی و ارضی جامعه دانست و افزود: در سایه فرهنگ امنیت کامل برقرار شده و آرامش روانی مردم هم تأمین خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، بر ضرورت نگاه عالمانه به فرهنگ تاکید و عنوان کرد: اگر بخواهیم در عرصه فرهنگ موفق شویم و در صحنه حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به فرهنگ عالمانه نگاه کنیم در این میان، گرچه روش سنتی بسیار مهم و از ارزش بالایی برخوردار است اما همان روش سنتی هم نگاه علمی را می‌طلبد و نگاه معرفتی لازم دارد که ظرفیت آن‌را چندین برابر می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، شهرستان پارس آباد را شایسته شکوفایی فرهنگی در سطح وسیعی از جامعه دانست و گفت: منطقه پارس آباد از پتانسیل‌های فراوانی برای ترویج و توسعه مباحث فرهنگی برخوردار است به جرأت می‌توان گفت هر منطقه‌ای که در محدوده مرزی و در کوران هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته و با انواع شبکه‌های ماهواره‌ای فکر، عقیده، باور اعتقادی و حتی نگاه به ایران اسلامی و خودباوری را در مردم تضعیف کند، قطعاً منطقه از دست می‌رفت اما در این منطقه مردم با تمام صلابت و قدرت، ایستادگی کرده و از ارزش‌های دینی و انقلابی پاسداری می‌کنند.

وی نقش علما و روحانیون را در اتحاد و همبستگی دینی مردم مؤثر بیان کرد و افزود: در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و علمی، روحانیون فعال و فرهیخته با آگاهی بخشی به مردم در تقویت مباحث فرهنگی و دینی نقش خود را به نحو شایسته اجرا کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: بیشترین تکریم به شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی در مردم شهرستان پارس آباد مشاهده می‌شود و این نشان از اعتماد اهالی منطقه به این قشر از جامعه و حاکی از تبلور روحیه دینی عمیق و وابستگی به نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران بوده که باعث تسریع در احصاء نتیجه در اجرای فعالیت‌های و برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: اگر دولت در امر کرونا نیازمند ورود بدنه مردم برای حمایت و همراهی باشد سازمان تبلیغات اسلامی بدون شک و تردید، قطعاً در کنار دولت در حمایت مردم آماده است و حتی در حفظ و حراست از مرزها در صورت نیاز، بدون درنگ به مرزها گسیل خواهد شد.

وی توجه به افق نگاه رهبری، امام راحل و شهدا را باعث اثرگذاری بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم بیش از پیش موفق شویم بایستی هم راستا با افق نگاه رهبری و امام راحل (ره) و شهدا و سربازان جان بر کف همچون سردار شهید قاسم سلیمانی پیش رفته و با نگاه کلان به مسائل فرهنگی در توسعه امور مدنظر تلاش کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، بهره مندی از نیروهای فرهیخته شهرستان پارس آباد را از دیگر عوامل مؤثر در توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: حمایت معنوی شایسته و ارائه نقدهای عالمانه و تبادل تجربیات باعث پیشبرد فعالیت‌های خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، از فرماندار شهرستان پارس آباد خواست اگر مشاوران فرهنگی خوبی در مجموعه خود دارند، به همکاری با تبلیغات اسلامی اسلامی این شهرستان فراخوانده و نظرات و دیدگاه‌های خود را متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی شهرستان ارائه دهند.

وی تعامل با دستگاه‌های اجرای و نهادهای اداری در جذب اعتبارات فرهنگی این ادارات را در افزایش سطح برنامه‌های دینی و مذهبی در حوزه فرهنگ اسلامی مؤثر دانست و گفت: بنا به تصویب دولت ۲ درصد بودجه هر اداره بایستی برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شود که در صورت تحقق شایسته این امر شاهد شکوفایی هر چه بیشتر جامعه در بخش فرهنگی و دینی خواهیم بود.

ایجاد فرصت‌های و تهدیدها در سایه ظرفیت مهاجر پذیری پارس آباد

ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد، تاریخ ۷۰ ساله شهرستان پارس آباد و رشد سریع این شهرستان در تمامی ابعاد اعم از جمعیت، اقتصاد، تولید و علم و فرهنگ، را زبانزد عموم مردم در استان و کشور عنوان کرد و گفت: ظرفیت مهاجر پذیری این شهرستان بسیاری از فرصت‌های و تهدیدها را برای این شهرستان به وجود آورده است.

وی گفت: ترویج خرده فرهنگ‌ها در شهرستان پارس آباد حاکی از مهاجرت گسترده از مناطق اطراف به این شهرستان است که برخی مشکلات و آسیب‌های را متوجه این منطقه کرده است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی این مشکلات رفع خواهد شد.

فرماندار پارس آباد، تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان پارس آباد را لازم و ضروری دانست و افزود: راه اندازی قرارگاه فرهنگی با مسئولیت امام جمعه شهرستان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی و تمامی دستگاه‌های فرهنگی، با هدف شناسایی و رصد دقیق مشکلات شهرستان و بررسی نیازهای این منطقه برای برنامه ریزی اصولی و کارشناسی لازم بوده و باعث پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و نیز رفع شبهات احتمالی در خصوص این شهرستان در نگاه کشور و استان و نیز عرصه‌های بین المللی به لحاظ مرزی بودن این منطقه خواهد بود.

امامی، پژوهش و مطالعه را اولویت اصلی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: در اجرای امور فرهنگی و دینی بایستی از ظرفیت علمی و تخصصی علمای شهرستان برای ساماندهی فعالیت‌ها و محتوا بخشی فاخر و ارزشمند به برنامه‌ها بهره برد.

تدوین طرح‌های ویژه برای دانش آموزان در مدارس

حجت‌الاسلام رضا بهشتی رئیس جدید تبلیغات اسلامی پارس آباد نیز در سخنانی، خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی را، سربازی در میدان فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید در راستای موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی از تمام توان و نیروی فکری و علمی بهره برد.

وی برنامه ریزی برای گروه هدف در مدارس را اولویت اصلی برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: مدارس گلوگاه ورود عموم مردم کشور و حضور چندین ساله برای تحصیل است لذا، ما در برنامه‌ای جامع و پایه ریزی شده، برای دانش آموزان در مدارس طرح‌های ویژه تدوین کرده ایم چون یقیناً مدارس مهد پرورش افکار و عقاید در جامعه است و اگر این گروه وسیعی از افراد جامعه به درستی تربیت و جهت دهی شود مسیر موفقیت هموار تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهشتی، توانمند سازی نیروهای فرهنگی را از دیگر برنامه‌های مدنظر در فعالیت‌های تبلیغات اسلامی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با تقویت نیروهای مرتبط با سازمان اعم از فعالین حوزه فرهنگی، قرآنی، مساجد، مداحان، فعالین رسانه، حوزه‌های علمیه و در رأس آن علما و روحانیون، می‌توانیم فعالیت‌های شایسته و مؤثری در شهرستان پارس آباد ارائه دهیم.

امنیت و آرامش روانی مردم در گرو فرهنگ است

در این جلسه، طی حکمی از سوی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام رضا بهشتی به‌عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد معرفی و از تلاش‌های شایسته ولی همدم سرپرست سابق این اداره تجلیل شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید