کد خبر: 254987
۰
۰
نسخه چاپی

حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی اراک افزایش می‌یابد

شهردار اراک گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی اراک افزایش می‌یابد.

همزمان با صدارت امیرکبیر برنامه‌های روزی که به نام اراک نامگذاری شده است به صورت محدود برگزار شد.

یکی از این برنامه‌ها آیین نواختن زنگ اراک بود که شهردار اراک در این مراسم با اشاره به اهمیت میرزا تقی خان فراهانی اظهار داشت: شورای شهر اراک با نام‌گذاری روز اراک در صدارت  امیرکبیر دین خود را ادا کردند و این نوع فعالیت‌ها ماندگار است.

محمدکریم شفیعی افزود: افراد به سازها معنا می‌دهند و درصورت عدم وجود آنها این سازها معنای خاصی ندارند و افراد باید در راستای توسعه و عمرانی شهر اراک قدم بردارند

شهردار اراک ادامه داد: شهر اراک دارای بیش از 600 هزار جمیعت، حدود 7 هزار و 200 هکتار وسعت و امسال دارای یک هزار میلیارد اعتبار است و با وجود این شرایط زیرساخت‌هایی را ایجاد می‌کنیم اما درصورتی این مهم کامل می‌شود که به موضوع‌های اقتصاد شهری توجه بیشتری کنیم.

شفیعی بیان کرد: امروزه موضوع اقتصاد شهری بیشتر از همیشه نمایان شده و متاسفانه شاهد فقر و تنگدستی در حاشیه شهر اراک هستیم و این امر به خاطر کم کاری افراد در این راستا است و باید تلاش کنیم با جذب سرمایه‌گذار در راستای توسعه عمرانی    شهر کمک کنیم و در این صورت شهر پویا و ثروتمند می‌شود.

وی عنوان کرد: مسائل فرهنگی نباید مورد غفلت قرار بگیرد به خاطر اینکه این مهم ریشه بنیادی زیرساخت های عمرانی است و در زمان‌های گذشته شاید مردم در شرایط مالی سختی قرار گرفته بودند اما با همان شرایط بزرگانی همچون امیرکبیر رشد کرده که مایه افتخار است.

شهردار اراک تصریح کرد: زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی پس از مسائل فرهنگی دارای اهمیت هستند و امیدواریم روز اراک نقطه عطف همدلی مسئولان و مردم در توسعه شهر اراک است.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید