کد خبر: 254997
۰
۰
نسخه چاپی

ساختمان فعلی مرکز اسناد همدان در خور قدمت تاریخی آن نیست

به گزارش اقتصادآینده نیوز میثاق گودرزی صبح یکشنبه در نخستین دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: عملکرد مرکز اسناد همدان در حوزه تعیین تکلیف اسناد تاریخی و حفظ و نگهداری میراث مکتوب منطقه غرب کشور با تحت پوشش قرار دادن پنج استان غربی کشور باعث افتخار است اما ساختمان فعلی این مرکز در خور عنوان و جایگاه این مرکز و استان تاریخی و فرهنگی همدان نیست.

گودرزی با قدردانی از حمایت‌های مجموعه مدیریتی استان همدان از نهادهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی افزود: در کنار خدمات متنوع اسنادی و کتابخانه ای که در حال حاضر با حضور کارشناسان مرکز در حال ارائه به ارباب رجوع و جامعه علمی و پژوهشی کشور است، در صورت اختصاص فضای فیزیکی مناسب، فعالیت‌های این مرکز گسترش خواهد یافت و دسترسی تاریخ پژوهان به اسناد مکتوب کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی از زمینه سازی برای همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های استان همدان خبر داد و افزود: سوق دادن پروژه‌ها و پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های استان همدان به موضوعات تاریخی و سند محور بخصوص موضوعات محلی و بومی هر استان، تولید برنامه‌های تاریخ پژوهی با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان و را اندازی بخش‌های یاوران اسناد و اندیشگاه در دستور کار این مرکز است که تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

گودرزی یادآور شد: مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از شهریور سال ۱۳۷۱ در استان همدان آغاز به کار کرده و در حال حاضر بیش از پنج میلیون برگ سند تاریخی در این مرکز نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز ضمن اشاره به اهمیت وجود مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در استان همدان افزود: هر یک از استان‌های منطقه غرب کشور دارای قدمت تاریخی و ویژگی‌های قومی و قبیله‌ای منحصر به فرد هستند که اسناد با ارزش آنها در مرکز اسناد غرب کشور به مرکزیت همدان نگهداری می‌شود.

سیداسکندر صیدایی اضافه کرد: خوشبختانه تمام خدمات متنوع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق این مرکز به صورت حضوری و غیر حضوری در اختیار محققان و تاریخ پژوهان بوده و وجود این مرکز در همدان باعث افتخار است.

وی عنوان کرد: ساختمان این مرکز با وجود قرار گرفتن در یکی از بهترین مناطق شهری، جوابگوی فعالیت‌های گسترده آن نیست.

صیدایی ابراز امیدواری کرد: با ملاقات حضوری و مذاکرات صورت گرفته استاندار همدان و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به زودی ساختمان مناسبی در اختیار این مرکز قرار گیرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید