کد خبر: 255031
۰
۰
نسخه چاپی

بستری ۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/۵۰۳ نفر کل بستری ها

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل شناسایی و بستری شدند که با این تعداد، شمار بیماران بستری شده موجود در مراکز درمانی استان اردبیل به ۵۰۳ نفر افزایش یافت که این تعداد دیروز ۴۹۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه چهار نفر از بیماران در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند گفت: در همین مدت خوشبختانه ۶۸ نفر با بهبودی نسبی حال عمومی از بیمارستان مرخص و برای گذراندن دوره نگاهت به منازل خودشان اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۸۴ بیمار بدحال در بخش‌های آی. سی. یو بستری هستند که حال عمومی این بیماران وخیم گزارش شده است که امیدواریم تلاش‌های کادر درمان برای بهبودی این بیماران مؤثر باشد و هرچه سریع‌تر این ویروس را شکست دهند.

پایداری وضعیت قرمز کرونا در اردبیل

حبیب زاده با اشاره به آمار بیماران بستری شده جدید به تفکیک شهرستان‌های استان اردبیل گفت: از تعداد ۸۵ بیمار جدید بستری شده، ۵۶ بیمار در اردبیل، ۱۰ بیمار در شهرستان پارس آباد، ۶ بیمار در شهرستان گرمی، ۱۰ بیمار در شهرستان مشگین شهر و سه بیمار نیز در شهرستان خلخال بستری شدند.

وی وضعیت شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر را قرمز اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های اصلاندوز، گرمی، نیر و خلخال در وضعیت نارنجی و بیله سوار، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بتوانیم روند صعودی این ویروس منحوس را در استان کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به اجرای محدودیت‌های تردد در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد عدم رعایت از سوی مردم هستیم که مسئولین و ناظرین بر روند اجرای این محدودیت‌ها قوانین لازم را اعمال می‌کنند و قطعاً بدون همکاری مردم قادر به کنترل این بیماری نخواهیم بود.

وی از مراجعه بیش از حد مردم به بانک‌ها گلایه کرد و افزود: مسئولین بانک‌ها باید تدابیری برای این موضوع داشته باشند چرا که هدف از اجرای محدودیت‌ها کاهش تجمعات مردم در مراکز عمومی است و با این روند نمی‌توانیم پاندومی کرونا را متوقف کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید