کد خبر: 255076
۱
۰
نسخه چاپی

اتوبوس‌های خریداری شده تا یک‌ماه آینده وارد ناوگان شود

دبیر دوم و رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای شهر کرج گفت: شهرداری کرج اتوبوس‌های خریداری شده را ظرف یک‌ماه آینده وارد ناوگان کند.

اتوبوس‌های خریداری شده تا یک‌ماه آینده وارد ناوگان شود

البرز -فراهانی- اقتصاد آینده:

 

مهدی حاجی قاسمی در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون، نمایندگان شهرداری، مشاورین و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید توسط شهرداری خریداری شده که مقرر بود این تعداد به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود ولی متاسفه طبق آماری که اعلام شده تعدادی از این اتوبوس ها در پارکینگ شهرداری بوده و غیر فعال هستند.
 

وی با اشاره به دغدغه شورای شهر در ساماندهی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی، افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت و توان تولیدات داخلی ناوگان اتوبوسرانی شهر کرج را نوسازی و بازسازی کنیم، در این راستا طبق مصوبه این کمیسیون تمام اتوبوس ها باید فعال شود و هیچ گونه عذری برای عدم ورود اتوبوس ها به ناوگان پذیرفته نیست.
 

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای شهر کرج یادآور شد: فرهنگ سازی در زمینه تشویق و ترغیب هر چه بیشتر شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودرو شخصی توسط متولیان و مسئولان مربوطه یکی از کارآمدترین روش ها برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوای شهر است اگر چه این فرهنگ سازی زمانبر است ولی تاثیرات ماندگاری روی محیط زیست خواهد داشت.
 

حاجی قاسمی تاکید کرد: البته باید زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش تعداد و کیفیت اتوبوس های درون شهری تامین شود تا شهروندان به استفاده از این وسیله حمل  و نقل عمومی ترغیب شوند.
 

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج به لایحه شهرداری در خصوص فروش اتوبوس های فرسوده و اسقاطی اشاره کرد و گفت: شهرداری کرج در راستای لایحه ارائه شده به کمیسیون عمران در نظر دارد نسبت به فراهم کردن ساز و کار ارائه تسهیلات لازم و نوسازی ناوگان عمومی مطابق با مصوبه کمیسیون محیط زیست و قیدهای اعلام شده برای فروش ۱۶ دستگاه اتوبوس فرسوده اقدام کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید