کد خبر: 255082
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت حل سریع تر مشکل ضعف اینترنت در برخی مناطق نهاوند

به گزارش اقتصادآینده نیوز جلسه شورای آموزش و پرورش نهاوند ظهر یکشنبه با دستور کار رفع مشکل ضعف اینترنت در مناطقی از شهرستان به منظور جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و اجرای طرح فیبر نوری برای اداره آموزش و پرورش نهاوند با حضور امام جمعه، مدیران کل مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، بخشداران و فرماندار نهاوند برگزار شد.

فرماندار نهاوند در این جلسه با تاکید بر اینکه پیگیری مشکلات آموزش و پرورش شهرستان به عنوان یک اولویت ضروری است؛ اظهار کرد: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس سبب حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و سامانه شاد شد.

وی ادامه داد: سامانه شاد با توجه به فراهم نبود زیرساخت‌های آن در شهرستان به ویژه در مناطق روستایی موجب بسیاری از مشکلات در این حوزه شد.

ناصری افزود: آن تن‌دهی تلفن‌های همراه در برخی مناطق شهری و روستایی نهاوند بسیار نامناسب است، چه برسد به اینترنت ضمن اینکه به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت تلفن همراه در برخی روستاها و برخی از مناطق شهری استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان این مناطق بسیار سخت و در برخی موارد غیرممکن است.

وی اظهار کرد: ۳۱ روستا در شهرستان نهاوند مشکل اینترنت دارند، ۷ روستا در بخش خزل هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند و اینترنت ۱۶ روستا در این بخش نیز بسیار ضعیف است و دانلود و ارسال فایل‌ها در برنامه شاد برای دانش آموزان زمان بر و سخت است.

ناصری از مدیران کل مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان درخواست کرد با توجه به نیاز دانش آموزان به آموزش از طریق برنامه شاد مشکلات ضعف اینترنت در این مناطق شهرستان نهاوند را حل کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید