کد خبر: 255093
۰
۰
نسخه چاپی

پیکر مرحوم راستگو بعد از تشییع در قم، به مشهد منتقل می‌شود

مسئول دفتر مرحوم راستگو با اعلام این خبر در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگار ما با بیان اینکه ارتحال مرحوم راستگو به دلیل سکته مغزی بوده و ایشان به کرونا مبتلا نشدند، گفت: ایشان چندبار سابقه سکته مغزی داشتند و متاسفانه بامداد امروز نیز به دلیل همین عارضه دارفانی را وداع گفت.

حجت الاسلام محمدرضا میرزایی افزود: فردا حدود ساعت ۱۱ پیکر مرحوم راستگو از بهشت معصومه قم جهت تشییع به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) منتقل و برای تدفین به مشهد مقدس انتقال داده خواهد شد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم تشییع به صورت عمومی نخواهد بود و در این زمینه فردا اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، کارشناس حوزه تعلیم و تربیت  به دلیل حضور در برنامه های تلویزیونی به عنوان «عمو راستگو» شناخته می شد، امروز در قم به دلیل سکته مغزی درگذشت.

آن مرحوم حدود ۳۵ سال  برای گروه سنی کودک و نوجوانان برنامه‌های تلویزیونی اجرا می کرد و به عنوان اولین مبلغ دینی در عرصه کودک و نوجوان در زمره روحانیون پرکار و محبوب شناخته می شد.

او در عرصه بین المللی نیز فعال بوده و در برخی کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز به اجرای برنامه پرداخته بود.

حجت الاسلام حسین حقیقت مسئول مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در گفت وگویی خاطرنشان کرد: زنده یاد راستگو هم در قم و هم در سایر شهرستان ها طلبه های بسیاری را آموزش دادند به گونه ای که  بیش از ۷ هزار طلبه مرد و زن در سراسر کشور تحت تعلیم ایشان بودند.

مرحوم راستگو در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. او در سال دوم دبیرستان به حوزه علمیه مشهد وارد و سطح را در مشهد و تتمه سطح و دروس خارج حوزه را در قم گذراند. او مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم، حوزه‌های علمیه و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود.

بیشتر تحقیقات و فعالیت های علمی آن مرحوم در زمینه‌های عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، قصص کودکان و نوجوانان، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه‌ریزی درسی بود.

راستگو سال‌ها مدیریت مرکز مربی کودکان در حوزه علمیه و همچنین به مدت ۳۵ سال اجرای برنامه‌های متعدد تلویزیونی برای کودکان را برعهده داشت./

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید