کد خبر: 255103
۰
۰
نسخه چاپی

ساماندهی هیئت امنای مساجد در دستور کار تبلیغات اسلامی باشد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، نظام جمهوری اسلامی ایران را تنها حکومت شیعی و ولایی بعد از حکومت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی زمینه بزرگ خدمت به خلق الله است و باید در ایفای مسئولیت به صورت جهادی و به معنای واقعی کلمه در خدمت به مردم فعالانه عمل کرده و در رفع مشکلات مردم جدیت داشت.

وی از فعالیت بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی و مداح در این شهرستان خبر داد و افزود: در شهرستان مرزی پارس آباد با وجود تهاجم شدید فرهنگی از سوی دشمن، فعالیت‌های شایسته ای در مباحث فرهنگی و دینی انجام شده و مردم انقلابی این شهرستان مشتاقانه پذیرای این فعالیت‌های هستند به گونه‌ای که ۲۸۰ مداح و ۱۱۰ هیئت مذهبی فاخر ثبت شده در این منطقه با ارائه برنامه‌های عظیم فرهنگی پایبندی خود به آموزه‌های دینی و نظام اسلامی را نشان می‌دهند.

امام جمعه پارس آباد با تاکید بر ساماندهی هیئت امنای مساجد در راستای بهبودی عملکرد مساجد، اظهار کرد: متأسفانه در برخی مساجد، هیئت امنا، مشکلی بر سر راه توسعه فعالیت‌های مساجد شده و این امر زیبنده این مکان عظیم فرهنگی و دینی نیست که در این میان روحانی مساجد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بایستی با درایت و هوشیاری امور را در دست گرفته و فعالیت‌های اجتماعی را در مساجد توسعه دهد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان پارس آباد تاکید کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن این شهرستان، راه اندازی قرارگاه فرهنگی ضرورت انکار ناپذیر است تا با حضور فعالان فرهنگی، علما و روحانیون فعال، طرح و برنامه فرهنگی و دینی منطبق با زیست بوم منطقه تدوین و اجرا شود.

وی با قدردانی از فعالیت روحانیون جهادی در ایام کرونا در زمینه تغسیل اموات کرونایی و نیز همکاری در بحث کمک‌های مومنانه، سازمان تبلیغات اسلامی را مرکز هدایت و خط دهی به فعالیت روحانیون در تمام برهه‌های تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بر تلاش بیش از پیش در این زمینه تاکید کرد.

تقویت روحیه جهادی در ایفای مسئولیت عامل پیشبرد امور است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این دیدار، با اشاره به ظرفیت عظیم فرهنگی شهرستان پارس آباد در سطح استان و کشور گفت: پارس آباد از تمام جهات اعم از فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و… نه تنها برای اردبیل بلکه برای کشور دارای اهمیت ویژه ای است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: شهرستان پارس آباد به لحاظ مرزی بودن، علارغم اینکه محل تلاقی فرهنگ‌ها بوده و هجمه‌های مختلف از سوی دشمن در قالب شبکه‌های ماهواره‌ای، متوجه این شهرستان شده، اما مردم مؤمن و ولایت مدار این منطقه، روحیه دینی و مذهبی خود را حفظ کرده و در حراست از آرمان‌های انقلاب ایستادگی می‌کنند.

وی تبلیغ و ترویج تعالیم دینی را نعمت بزرگ الهی برای مجموعه تبلیغات اسلامی دانست و افزود: فرصت فوق العاده ای برای ما فراهم شده تا با بهره مندی صحیح از آن، امانتی که خداوند بر عهده ما گذاشته را به نحو احسن به انجام برسانیم.

ساماندهی هیئت امنای مساجد در دستور کار تبلیغات اسلامی باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به نقش علمای دینی در تحول مساجد اشاره کرد و افزود: باید مساجد به تراز مساجد صدر اسلام برگردد ما وظیفه داریم عالم و امام محله و مسجد را توانمند ساخته و به حدی از خودباوری برسانیم که با اعتماد به نفس و اطمینان کامل تحول شایسته ای در مساجد ایجاد کرده و به این اماکن مذهبی، محوریت بخشند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خاطر نشان کرد: تحول مسجد محور توسط امام محله در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است که در سطح استان اردبیل فعالیت‌های مؤثر و شایسته ای از سوی امامان محله انجام شده و بسیاری از مشکلات و مسائل مردم، در مساجد محلات با همکاری روحانیون و فعالین مساجد در قالب ارائه خدمات اجتماعی اعم از راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، درمانگاه خیریه، بیمارستان، اهدای جهیزیه و بسته‌های غذایی و کمک تحصیلی، حل شده که این امر اثر مستقیم بر باور و اعتقاد مردم داشته و نهایتاً تبلیغ عملی دین اتفاق می‌افتد.

مساجد محل اعتماد و مراجعه مردم از دیرباز تا کنون است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، مساجد را محل اعتماد و مراجعه مردم از دیرباز تا کنون دانست و اظهار کرد: طرح «امام محله» با هدف پررنگ کردن نقش مساجد در جامعه و تلاش برای محوریت بخشیدن این مجموعه دینی در مسائل مختلف، از اصول فعالیت‌های تبلیغی است که در هر شهرستان با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه بایستی توسعه و تقویت یابد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغات اسلامی فراتر از مساجد و هیئات مذهبی است، افزود: ما در برنامه‌های خود تنها به مسجد و هیئت که به‌عنوان مخاطبان سنتی و سرمایه‌های ارزشمند دینی هستند، اکتفا نمی‌کنیم، بلکه در اجرای فعالیت‌ها، تمام کنشگران فرهنگی که بتوانند با مجموعه تبلیغات اسلامی همکاری کنند، نیروی این سازمان و جامعه هدف ما در تبلیغ اسلام ناب هستند.

وی بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی را دیگر فرصت‌های تبلیغی عنوان کرد و افزود: در تمامی شهرستان‌های استان، فعالان فضای مجازی را شناسایی کرده و با آنان جلسه هم اندیشی برگزار کرده و ضمن بها دادن به فعالیت آنان، هدف گذاری در این خصوص انجام شده و با جریان سازی، هدایت و نظارت، اقدام به برپایی منابر مجازی و بهره مندی از ظرفیت نهفته و مؤثر در فضای مجازی کرده ایم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گروه‌های جهادی، فرهنگی و رسانه‌ای را بازوان توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: برای موفقیت در امور، بایستی همان روحیه جهادی دوران جنگ تحمیلی در همگان ایجاد شده و همواره برای رسیدن به هدف با آرمان‌های بلند و تلاش مستمر با نیت خالص و جهادی به ایفای نقش پرداخته و امانت الهی را به منزل مقصود برسانیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید