کد خبر: 255135
۰
۰
نسخه چاپی

مجوز مرز رسمی و رویه گمرکی بنادر گوگسر، آفتاب و حرا اخذ شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز فریدون همتی یکشنبه شب در نشست با معاون و مدیران کل حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت وظایف وسیع این حوزه، عنوان کرد: مجموعه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و دفاتر و ادارات کل زیرمجموعه این معاونت در استانداری، باید دستگاه‌های تخصصی در این حوزه در استان هرمزگان را با ایجاد هماهنگی مناسب، به خوبی راهبری کنند.

وی با اشاره به فعالیت های مختلف در حوزه اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، افزود: در این اداره کل، فعالیت‌های کمیسیون های کارگری، دانشجویی، تقسیمات کشوری و در کنار آن برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد، که در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، اقدامات خوبی در این حوزه در هرمزگان انجام شده است.

استاندار هرمزگان افزود: از جمله این اقدامات در زمینه تقسیمات کشوری می‌توان به ایجاد بخش‌های بندزرک و حرا، الحاق بخش هرمز به شهرستان بندرعباس و جزیره لارک به بخش مرکزی شهرستان قشم و همچنین ایجاد چندین شهر در استان اشاره کرد.

همتی تصریح کرد: با توجه به طرح‌هایی که از قبل برای ارتقاء چندین نقطه به شهرستان و شهر در هرمزگان وجود داشته، گزارش‌ها در این خصوص به سرعت آماده شود تا پیگیری لازم با جدیت صورت گیرد.

وی گفت: در حوزه اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی نیز با هماهنگی مناسب، ساماندهی و اقدامات خوبی در حوزه تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و همچنین فعالیت دفاتر تسهیل گری به ویژه در بندرعباس گرفته است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره کل امنیتی و انتظامی نیز مسئولیت ۲۵ کمیته و گروه کاری را بر عهده دارد که اقدامات خوبی در این حوزه نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

همتی بیان داشت: در گذشته ۱۷ نقطه به عنوان مرز رسمی و یا رویه گمرکی در استان وجود داشت که با اقدامات خوب در حوزه اداره کل امنیتی استانداری طی سه سال اخیر، به همین تعداد مجوز مرز رسمی و رویه گمرکی جدید در استان اخذ و اضافه شده است که مردم از آن بهره مند هستند و همچنین برای چندین نقطه جدید از جمله بنادر گوگسر، آفتاب و حرا نیز پیگیر اخذ مجوز مرز رسمی و یا رویه گمرکی هستیم.

وی با اشاره به تلاش ها در حوزه‌های ادارات کل امور بانوان و خانواده، پدافند غیرعامل، اتباع و مهاجرین خارجی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با مواد مخدر، اضافه کرد: در این زمینه‌ها نیز در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به تلاش های این معاونت در راستای مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: این موضوع از مباحث بسیار مهم در استان بوده که تلاش ویژه‌ای برای مدیریت آن انجام شده است.

همتی با تشکر و قدردانی از همه افرادی که اصول و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند، بیان داشت: از همه مردم می‌خواهم این بیماری را بسیار جدی بگیرند و با رعایت تمامی موارد توصیه شده از جمله عدم حضور در تجمعات، عدم برگزاری مراسمات عروسی و ختم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از سفر و ترددهای غیر ضروری، این همراهی را داشته باشند تا همه به سمت تحقق شعار "هرمزگان بدون کرونا" حرکت کنیم.

وی همچنین بر لزوم آمادگی تمامی دفاتر و ادارات کل زیرمجموعه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید