ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به وضعیت نگران‌کننده رسیده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از استانداری آذربایجان غربی، علی مصطفوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی، اظهار کرد: بدون بهره مندی از همکاری رسانه‌های گروهی و همکاری مردم با دولت، اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی مؤثر نخواهد بود.

وی شیب شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی را صعودی توصیف کرد و افزود: متأسفانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی پس از نیمه دوم شهریورماه در مقایسه با ۲ ماه نخست سال جاری به صورت جهشی افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در سه بخش قرمز، زرد و نارنجی در استان، بیان کرد: طی دستورالعمل جدید شهرستان‌هایی که روزانه ۱۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان دارند، شامل وضعیت قرمز می‌شوند و روزانه ۶ تا ۴ نفر بستری نیز به ترتیب شهرستان‌های زرد و نارنجی عنوان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی شهرستان وضعیت زرد وجود ندارد، اضافه کرد: در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی وضعیت قرمز و در بخش دیگری از این استان نیز وضعیت نارنجی است.

مصطفوی در رابطه با وضعیت نارنجی و قرمز در محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: در وضعیت قرمز، دوسوم و در وضعیت زرد نیز ۵۰ درصد از کارکنان دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده از شرایط دورکاری هستند.

وی اولویت برای بهره‌مندی از شرایط دور کاری را با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار عنوان کرد و ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید برگزاری جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های وضعیت قرمز تا ۱۵ نفر و در شهرستان‌های وضعیت زرد تا ۲۰ نفر مجاز خواهد بود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: تمامی مراسم مذهبی و نماز جمعه در آذربایجان‌غربی طی محدودیت‌های جدید کرونایی که از فردا اعلام می‌شود، به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.

مصطفوی در رابطه با دلایل تعلیق محدودیت‌های ورود و خروج، توضیح داد: اجرای دستورالعمل‌ها نیازمند آماده سازی افکار عمومی است و نمی‌توان بدون هیچ پیش زمینه و اطلاع رسانی آن را اجرا کرد.

وی همچنین در رابطه با محدودیت‌های اعمال شده برای مشاغل اظهارکرد: مشاغل در این راستا گروه بندی شده و تا فردا از طریق روابط عمومی استانداری اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: برگزاری هرگونه نمایشگاه و تجمع سیاسی، اجتماعی و ورزشی در دوران اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی ممنوع خواهد بود.

میزان فوت شدگان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید