کد خبر: 255147
۰
۰
نسخه چاپی

مرحوم راستگو مطالب دینی را برای کودکان هنرمندانه بیان می‌کرد

به گزارش گروه فرهنگ خبرنگار ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمدحسن راستگو از مربیان و کارشناسان حوزه کودکان و نوجوانان روز یکشنبه (دوم آذرماه ۹۹) در قم دار فانی را وداع گفت.

انجمن تخصصی کودک و رسانه در پیامی با تسلیت در گذشت حجت الاسلام راستگو، تصریح کرد:‌ ایشان الحق و الإنصاف از بهترین‌ مبلغان دینی خصوصاً در حوزه‌ کودکان و نوجوانان بودند و عمر خود را در این راه صرف کرد.

در پیام این انجمن با اشاره به تلاش‌های مرحوم راستگو در تفهیم مطالب دینی برای کودکان آمده است:‌ ایشان هنرمندانه و با بیان بسیار شیرین در تفهیم مطالب مختلف دینی به کودکان و نوجوانان اهتمام ورزیدند.

راستگو مانند پیامبر (ص) با مردم هم‌نشین و با کودکان همکلام شد

پرویز اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی در پیامی حجت الاسلام ⁧‫محمدحسن راستگو‬⁩ را «خطیب صدیق » توصیف کرد و درگذشت وی را تسلیت گفت.

سفیر ایران در کرواسی در پیام توییتری خود نوشت: رحمت خدا بر مردی که حرمت و قدر «لباس دین» را به درستی شناخت؛ مانند پیامبر (ص) با مردم هم‌نشین و با کودکان همکلام شد و آن‌ها را مهربانانه تربیت کرد؛ و معلمی را که به درستی «شغل انبیاء» است، با دنیا عوض نکرد.

حجت الاسلام راستگو سال های متمادی به ‌عنوان کارشناس در برنامه‌های متنوع تلویزیونی حضور داشت و برای کودکان و نوجوانان مسائل دینی و مذهبی را تبیین می کرد.

او در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. سال دوم دبیرستان وارد حوزه علمیه مشهد و سپس برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد.

حجت الاسلام راستگو مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم و حوزه های علمیه و صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران بود و به همین دلیل، محبوبیت فراوانی در میان خانواده ها داشت.

تحقیقات او در زمینه های عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، قصص کودکان ونوجوانان، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه ریزی درسی است.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید