کد خبر: 255155
۰
۰
نسخه چاپی

رفع مشکلات اجتماعی نیازمند اصلاح فرهنگ/حوزویان طرح ارائه دهند

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت سید علیرضا عبادی پیش از ظهر یکشنبه در جمع نمایندگان طلاب و دانشجویان بسیجی با بیان اینکه بسیج نوعی تفکر بوده که همه قشرها به گونه‌ای در آن سهیم هستند، افزود: بقای انقلاب اسلامی به واسطه وجود بسیجیان است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه بیان کرد: تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود نمی‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر فرهنگ درست باشد، صنعت به بشر خدمت می‌کند، اظهار کرد: به اعتقاد استعمارگران برای حاکم شدن بر مردم باید آنان را گرسنه نگه داشت و این مسائل کارشناسی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: با تفکر قارونی و شیوه لیبرالی، وقتی کالایی تولید و موجب پایین آمدن قیمت می‌شود، آن را در دریا می‌ریزند.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر کرونا در دنیا بیان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در مقابل آمار انسان‌های گرسنه که در شبانه روز در سراسر دنیا می‌میرند ناچیز است اما چرا از این افراد گرسنه حرفی زده نمی‌شود؟

فرهنگ جامعه اصلاح شود

آیت الله عبادی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی فقط از راه تخصص علم اقتصاد و اجتماعی حل نمی‌شود بلکه باید فرهنگ جامعه اصلاح شود.

وی بیان کرد: دانشجویان و طلبه در کنار وظایف ذاتی شان باید طرحی موثر و هماهنگ برای اصلاح فرهنگ و هدایت اندیشه بشریت به سمت دعوت انبیاء الهی راهکار ارائه دهند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه گاهی خبرهایی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که از آنها بوی تفکر لیبرالی می‌آید، افزود: سیب زمینی و جوجه مرغ زیاد تولید می‌شود اما برای بحث قیمت، این تولیدات را با بولدزر دفن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایت‌های استکبار در کشورهای مسلمان بیان کرد: استعمارگران غرب به وسیله افراد جاهل تحت عنوان داعش و طالبان برنامه‌های جنایتکارانه انجام می‌دهند و مردم را می کشند.

وی با بیان اینکه تنها مکتب اسلام حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: استعمارگران برای تبلیغات و اسلام ستیزی، خیمه شب بازی راه انداخته و مسلمانان را به جان هم می‌اندازند.

نقش موثر حوزه و دانشگاه در مقابله با بیگانه

آیت الله عبادی با بیان اینکه تنها اسلام جوابگوی مردمی است که صدای عدالت سر می‌دهند، افزود: استعمارگران با اسلام ستیزی تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را از اسلام منصرف کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: دانشگاه و حوزه باید با شیوه کارشناسی برای مردمی که تشنه عدالت دنیا هستند، طرح ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تنها دانشگاه و حوزه می‌توانند برای ارائه اینگونه طرح مهمی ورود پیدا کنند و از دیگر افراد جامعه ساخته نیست، گفت: دشمن مستقیم و غیرمستقیم و با نفوذ در حوزه و دانشگاه اختلاف و شبهه ایجاد می‌کند تا روند اجرای این امر مهم را کاهش دهند.

نفوذ بیگانه برای بی آبرو کردن اسلام

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز شاهد بی تفاوتی، تفرقه، اطاعت از بیگانه و خیانت‌ها به اسم مسلمانان هستیم، افزود: امروز وظیفه بزرگ خود را کنار گذاشته و به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم بنابراین توطئه‌های دشمن به نفع آنان تمام می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نفوذ دشمن برای بی آبرو کردن اسلام، گفت: اگر با اتحاد و همدلی راهکاری مناسب ارائه دهیم و شیوه‌های ابلاغ و تبلیغ را به روز کنیم، پیروز هستیم.

وی با بیان اینکه به اعتقاد کارشناس صهیونیستی، اسلام برای مدیریت جهان و جامعه حرف برای گفتن دارد، افزود: متاسفانه نفوذ اندیشه لیبرالی ما را نسبت به خودمان و نسل آینده بی تفاوت کرده و در میدان دشمن بازی می‌کنیم.

آمادگی طلاب برای مبارزه با کرونا

مسئول پایگاه بسیج مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) بیرجند هم در این دیدار با اشاره به اقدامات گروه جهادی قاسم بن الحسن (ع)، بیان کرد: اعزام طلاب به مناطق سیل زده لرستان، همکاری با گروه‌های جهادی استان و اجرا پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم از جمله اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر و مرکز توانبخشی برای مقابله با ویروس کرونا، شناسایی طلاب و افراد نیازمند، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، توزیع بسته‌های غذایی در بین نیازمندان و واریز وجه نقد به حساب طلاب و افراد نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اهدای خون و اعزام طلاب جهادی به بیمارستان برای کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: طلاب جهادی استان بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کرونا و خدمت رسانی به نیازمندان آمادگی کامل دارند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید