کمبود نان در ارومیه نداریم/مردم بیش از نیاز خود نان نخرند

علیرضا ملامحمدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تشکیل صف در جلوی درب نانوایی‌ها در روزهای گذشته اظهارکرد: تشکیل صف مقابل نانوایی‌ها ارتباطی به کمبود آرد ندارد و جو روانی حاکم بر جامعه سبب تشکیل این صف‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم بیش از نیاز نان نخرند، افزود: اگر از سوی واحدهای نانوایی به شهروندان اعلام شود که آرد مورد نیاز به آنان واگذار نمی‌شود و در عرضه نان دچار مشکل هستند، به آن معنی است که آن واحد نانوایی با جوسازی و کاهش ساعات پخت نان به دنبال فروش آرد سهمیه‌ای خود در بازار آزاد است.

ملامحمدی زاده بیان کرد: محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا جو روانی در جامعه ایجاد شود، متأسفانه تعدادی از مردم به اطلاعیه‌های ستاد مبارزه با کرونا توجه نکرده و گمان می‌کنند تمام مشاغل در محدودیت‌های کرونایی تعطیل هستند.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه نانوایی‌ها جزو مشاغل گروه یک بوده و در هر شرایطی دایر هستند و شهروندان بیش از نیاز خود نان در خانه دپو نکنند، ادامه داد: شهروندان هرگونه تغییر ساعات پخت یا بهانه تراشی برای کاهش عرضه نان از سوی واحدهای نانوایی را گزارش کنند تا اجازه فرصت طلبی برای افراد سودجو داده نشود.

ملامحمدی زاده با تاکید بر اینکه همچنین قیمت نان در ارومیه افزایشی نداشته است، گفت: قیمت هر قرص نان لواش ماشینی یارانه‌ای را ۲۴۰ تومان، لواش سنتی ۲۶۰ تومان، بربری و سنگک سنتی را یک‌هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر قرص لواش ماشینی آزاد پز نیز ۲۸۰ تومان، لواش سنتی ۳۲۰ تومان، بربری آزاد و سنگک سنتی آزاد نیز یک‌هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که خارج از این قیمت‌ها تخلف محسوب می‌شود.

فرماندار ارومیه هرگونه شایعه مبنی بر تعطیلی نانوایی‌ها را تکذیب کرد و افزود: نان مهم‌ترین کالا در سبد خانوارهای ارومیه‌ای است و تلاش شده تحت هیچ شرایطی نانوایی‌ها تعطیل نشوند.

وی با تاکید بر همراهی مردم با دستگاه‌های اجرایی در زمینه نان از مردم خواست تا هرگونه گران فروشی را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند تا بازرسان در محل حاضر شده و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید