کد خبر: 255249
۰
۰
نسخه چاپی

یک ادغام و هزاران ابهام/ دلسوزان دانشگاه اسفراین مشخص شدند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمد حسن بهنام فر*: اینک که می‌خواهم این مطلب را بنویسیم از جانب یک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اسفراین که از بدو تأسیس شاهد تحولات آن بودم سخن نمی گویم.

ما شاهد زحماتی بودیم؛ دیدیم که چطور سه وزیر در سال ۱۳۸۹ برای اسفراین و توسعه علمی آن توافق کردند؛ چطور نماینده مردم شریف اسفراین در آن زمان، راه روهای مجلس، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را درنوردید و مسئولین را مجاب نمود و ردیف بودجه مستقل برای توسعه اسفراین و مردم شریف آن ایجاد کرد.

ما دیدیم چطور نام اسفراین در وزارت علوم نقش بست و مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین با مأموریت رشته‌های مهندسی در شهری با ظرفیت‌های صنعتی در بستر و محیطی شکل گرفت که به تعبیر معاونت وزارت علوم آن زمان، به لحاظ امکانات، آزمایشگاه‌ها، فضای سبز و جاذبه دانشگاهی، کم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران نمی‌آورد.

شاهد آن بودیم که امکانات مردم اسفراین، با جذب بودجه مستقل، برای اسفراینی ها شکل گرفت و کارنامه درخشان این مرکز در کمتر از ده سال نشان داد که به قول شاعر خوبمان «اگر بگذارند»، امیرکبیر شرق کشور می‌شود.

همچنین از جانب مدیر فرهنگی دانشگاه که از پویایی، خلوص و روح معنوی دانشجویان درس می‌گرفتم، سخن نمی گویم. از جانب مدیر آموزش که از پژوهش، علم آموزی و جدیت استادان بر خود می‌بالیدم نیز حرفی نمی زنم. می‌خواهم این مطلب را از جانب یک شهروند اسفراینی بنویسم. بحث ادغام و ابهامات آن چند نکته را روشن ساخت:

الف) جریان توسعه اسفراین، با توجه به سرمایه‌های انسانی و بسترهای موجود سرزمینی، حیات خود را در منطقه به رخ همگان کشاند.

ب) دلسوزان واقعی و مسئولین شجاع شهر، از همان اول پای کار آمدند، مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و دل در گرو مصالح مردم نهادند؛ امام جمعه محترم و معزز شهرستان، معاونت محترم وزیر اقتصاد (نماینده پیشین)، نماینده فعلی شهر و مدیران و مسئولین شجاع، دلسوز و نخبه دانشگاه، شوراهای عزیز شهر و برخی از دلسوزان و بزرگان شهرستان که واضح، صریح و مشخص واکنش نشان دادند.

ج) صرف نظر از اینکه نتیجه این داستان چه می‌شود، توسعه اسفراین به دست مردم شهرستان و با مشارکت فرهیختگان، دلسوزان و آحاد مردم شهرستان اتفاق می‌افتد. مدیران غیربومی چمدانشان را بردارند و بروند. آنها خود را درگیر چنین مسائلی نمی‌کنند و موضوع را به بالادستی‌ها محول می‌کنند. کسانی که برای هر اتفاق تقویمی به دعوت رسانه‌ها می‌پردازند، در چنین موقعیت‌هایی جانب انفعال را می‌گیرند.

د) مسئله بسیار مهم، سهم نخبگان، جوانان با دانش و سرمایه انسانی اسفراین در تصمیم گیری های کلان استان می‌باشد. ادغام و داستان آن، زنگ خطری برای دیگر مراکز در حال رشد شهرستان است.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با حمایت مدیران بومی، مسئولین دلسوز و تمام عزیزان و دلسوزانی که دل در گرو رشد و توسعه اسفراین دارند مسیر توسعه شهرستان را بیش از پیش درخشان و روشن ببینیم.

*عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید