۸۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شدند

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۴۶ نفر نیز با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به یک هزار و ۸۸۰ نفر رسیده که از این تعداد ۳۶۶ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش "آی سی یو" بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شمار فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: در این مدت۵۰ نفر از هم استانی‌ها بدلیل ابتلا به کرونا، جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده وضعیت بحرانی در شهرستان‌های استان است و امیدواریم با توجه به ثابت شدن تعداد موارد مثبت شناسایی شده و موارد بستری، در روزهای آینده به یُمن اعمال محدودیت‌ها و در پرتو همکاری خوب همه مردم بویژه اصناف، شاهد روند کاهشی آمار باشیم و خبرهای خوشی را ارائه کنیم.

بر مبنای آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های بُرخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان‌های میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌ها مجاز به فعالیت هستند و فعالیت دیگر صنوف و بخش‌ها ممنوع است.

مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور تاکنون به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید