کد خبر: 255267
۰
۰
نسخه چاپی

عرفان واقعی بدون فقه ممکن نیست/ توجه ویژه به تربیت نسل جوان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مسئولان سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، ضمن گرامیداشت این هفته، اجرای برنامه‌های مختلف به این مناسبت با هدف تازه کردن عهد با بسیج و ولایت را ضروری دانست.

او با تاکید براینکه ما هنوز بسیجی هستیم و تا آخر بر این مسیر ارزشمند دینی و انقلابی باقی می‌مانیم، گفت: کار نکرده و بار بر زمین مانده، به ویژه در زمینه تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوان زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه همواره باید واقعیت‌ها را مد نظر داشت تا آرمانگرایی باعث ایجاد توقعات غیرمنطقی در مردم نشود، گفت: ما ملتی هستیم که ۴۰ سال محاصره و تحریم شده‌ایم و در همین شرایط هم ۴۰ سال کار کرده و پیش رفته‌ایم.

او ضمن ابراز امیدواری نسبت به هدف‌گذاری از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌ها، اقتضائات و توانمندی‌های بومی و محلی، گفت: ما در آموزش و پرورش به مربیانی نیاز داریم که برای دانش‌آموز دل بسوزانند و به درد دل دانش‌آموزان گوش کنند. کسانی که ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه برایشان مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در عین حال گفت: گاهی یکسری اغراض در کار آموزشی وارد شده یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی می‌شود.

او ادامه داد: به هم خوردن برنامه‌های تربیتی در مدارس، یعنی پرورش یافتن انسان‌های غیر متعهد، یعنی پرورش یافتن مدیری که در آینده می‌تواند اختلاس و دزدی کرده و به مردم خیانت کند. یعنی پرورش یافتن مسئولی که به آرمان‌های انقلاب پشت پا بزند یا نماینده‌ای که دنبال منافع شخصی‌اش باشد.

امام جمعه شیراز گفت: اگر چنین افرادی را در جامعه می‌بینید، بدانید در کار تربیتی و پرورشی در مدارس و خانواده‌ها عقب مانده‌ایم که چنین نتایجی در پی داشته است.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم رفتار افراد در جامعه ایرانی را اصلاح کنیم باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهیم، گفت: ما به جای آموزش فقه سراغ ترویج مباحث عرفانی می‌رویم. امام جمعه شیراز در عین حال تصریح کرد: بنده نه تنها مخالف عرفان نیستم، بلکه موافق آن هستم؛ اما هیچ عارفی بدون فقه به عرفان واقعی دست پیدا نمی‌کند و عرفان بدون فقه عرفان انحرافی است.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: با ترویج عرفان ذهن بچه را متوجه بُعد معنوی می‌کنید ولی چون این عرفان چارچوب ندارد، اصل و انحراف با یکدیگر قاطی شده و انحراف حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: فقه، چارچوب دهنده به عرفان و بلکه همه مسائل دیگر است. بنابراین در همه طرح‌ها و دوره‌هایی که وجود دارد، آموزش فقه باید جدی گرفته شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید