کد خبر: 255268
۰
۰
نسخه چاپی

کرونا خلاقیت در فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب را رونق بخشید

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین اصغر گودرزی در مراسم تجلیل از کتابداران، فعالین حوزه کتاب و برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان قزوین که ظهر دوشنبه به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا توانست همه ابعاد زندگی را در تمام دنیا تحت تأثیر قرار دهد و کتابخانه های عمومی نیز از این قاعده مستثنی نماند

وی افزود: در مرحله نخست با تعطیلی موقتی و پس از آن با تغییر نوع فعالیت مواجه بودیم که موجب شد تا بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در این نهاد به فضای مجازی منتقل شد.

مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه های عمومی بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد باید برای زندگی با این وضعیت همخوانی پیدا کنیم چرا که تا مدت زمانی طولانی در گیر این پاندمی جهانی خواهیم بود و از این رو توسعه فعالیت‌های مجازی بسیار اثربخش خواهد بود چرا که با شرایط ایجاد شده امروز خدمات فرهنگی ما در نهاد کتابخانه ها محدودیت‌های فیزیکی را از میان برداشته است و توانسته خدمات را در تمامی ساعات شبانه روز در اختیار علاقمندان قرار دهد.

گودرزی گفت: در این زمان خلاقیت و ایده‌های نوی همکاران ما در نهادهای کتابخانه ها پرورش پیدا کرد که طرح ۳۰ ثانیه با کتاب، طرح سایت کتاب، شکوفایی واژه‌ها، قاصدک‌های کاغذی و هزاران برنامه دیگر خلاقیت و همراهی همکاران ما در استان‌های مختلف بوده است.

وی عنوان کرد: برپایی موکب مجازی در شهرستان تاکستان قزوین نیز از اقدامات برجسته ای بود که در این مدت مورد توجه مردم قرار گرفت و توانست رضایتمندی کتابدوستان را به همراه داشته باشد و شاید برای نخستین بار شاهد حضور نویسندگان، مسئولین و ناشران برجسته در جلسات نقد کتاب و کتابخوانی در روستاها و مناطق دور افتاده بودیم.

این مسؤول تصریح کرد: شبکه مجازی کتابداران که توسط همکاران ما در نهاد کتابخانه ها جهت تأمین محتوا شکل گرفت توانست آموزش مجازی را برای کتابداران ارائه کند و به نظر می‌رسد با علاقمندی کتابداران و فعالین این حوزه توانست کارکردهای خوبی نیز داشته باشد.

مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: راه اندازی پیک کتاب و راه اندازی میز مرجع مجازی از خدمات فرهنگی مجازی برجسته در کتابخانه های عمومی استان قزوین است که جای تشکر دارد و خوشحالیم که استان قزوین در این حوزه عملکرد خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

گودرزی گفت: خواهش و درخواست ما این است که اجازه ندهیم شیوع بیماری کرونا خدمات و تلاش‌های انجام شده برای ترویج کتابخوانی را از بین ببرد و امیدواریم به سلامت بتوانیم از این دوران عبور کنیم، اگرچه که معقتدیم هنوز هم به پختگی کامل در ارائه خدمات مجازی نرسیده‌ایم و همچنان برای رشد در این مسیر نیازمند یادگیری و مشارکت جمعی هستیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات سازمانی نظیر اعتبارات و مشکلات معیشتی کتابداران به صورت ویژه از مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که امیدواریم با همراهی نمایندگان محترم مجلس شاهد تغییرات خوبی در این حوزه باشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید