کد خبر: 255368
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بی‌خانمان‌های‌ شهرقدس را گزارش كنید

معاون خدمات شهری شهرداری قدس با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی گرمخانه در روزهای کرونایی رعایت می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موضوع را حتما گزارش دهند تا برای جمع‌آوری اقدام شود ولی هرچند تعداد معتادین نسبت به کارتن خواب‌ها بیشتر است شهرداری اجازه نگهداری افراد معتاد در گرمخانه را ندارد.

بی‌خانمان‌های‌ شهرقدس را گزارش كنید

به گزارش اقتصادآینده وبه نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس ، با شروع روزهای سرد سال عده‌ای از افراد جامعه به دنبال محلی گرم برای سپری کردن شب‌های سرد و دوری از سرما هستند.

این افراد بی‌خانمان شب‌های سرد و استخوان سوز را در گوشه خیابان‌ها و بوستان‌ها و زیرگذرها به صبح می‌گذرانند تا خورشید طلوع کند و گرمای آفتاب امیدبخش زندگی آن‌ها شود.

گرمخانه، سرپناه و مکانی گرم برای ساماندهی افراد بی‌خانمان و آسیب‌دیده است و در شهرقدس این مکان در مساحتی حدود ۱۹۶ مترمربع توسط شهرداری احداث شده است.

گرمخانه شهرقدس برای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، مجهز به خوابگاه، رختکن، سالن غذاخوری، اتاق تلویزیون، اتاق نگهبانی، حمام و سرویس‌بهداشتی با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ نفر است.

معرفی بی‌خانمان‌ها به گرمخانه

حمید کاظمی صیاد معاون خدمات شهری شهرداری قدس در خصوص وضعیت گرمخانه گفت: این مکان سال گذشته در بهمن ماه برای مدت ۶ ماه به پیمانکار داده شد و به دلیل طولانی شدن تشریفات قانونی، تمدید قرارداد و پیمانکار جدید در حال بررسی و رسیدگی است.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی و ضدعفونی گرمخانه ادامه داد: این مکان متعلق به آقایان بوده و دارای امکاناتی مانند حمام، وسایل گرمایشی، سرویس بهداشتی و امکانات اولیه است و در صورت رؤیت کارتن خواب‌ها در سطح شهر و مراجعه به این محل، امکان پذیرش و اسکان وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس با اشاره به اینکه گرمخانه محل نگهداری بی‌خانمان‌ها در شب است و اجازه نگهداری در روز وجود ندارد، افزود: تعداد معتادان نسبت به کارتن خواب‌ها بیشتر است و شاید بتوان این مرکز را برای این گروه از افراد در نظر گرفت اما در دستور کار شهرداری نبوده و راه‌اندازی مرکزی به نام شلتر تحت وظایف بهزیستی است.

کاظمی صیاد بیان کرد: ممکن است کارتن خوابی معتاد هم باشد اما صرف اینکه معتاد است اجازه نگهداری در گرمخانه وجود ندارد و باید به کمپ منتقل شود.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان می‌توانند موضوع را گزارش دهند و همکاران برای جمع‌آوری از این افراد اقدام خواهند داشت.