کد خبر: 255450
۰
۰
نسخه چاپی

بهبود نسبی آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در ایلام

به گزارش اقتصادآینده نیوز قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر سه شنبه در آغاز نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن ابراز رضایت از همراهی خوب مردم در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند مبارزه با کرونا، اظهار کرد: همراهی خوب مردم استان در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: این همراهی در مجموعه اصناف، بازار و ترددها و همینطور حضور کارکنان در ادارات مناسب ارزیابی می‌شود و در برخی مناطق تاکنون میزان بسیار عالی و ایده آل اجرا شده است و می‌طلبد این روند مثبت ادامه یابد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد اصناف و بازاریان محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کرده‌اند، ترددهای شبانه کاهش محسوس داشته است.

استاندار ایلام در خصوص نحوه اجرای مصوبات در ادارات، گفت: ادارات، دستگاه‌ها، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها نیز همراهی بسیار خوبی در اجرای طرح داشته‌اند.

وی تصریح کرد: نتیجه این همکاری و همراهی مردم، اصناف و بازاریان و دستگاه‌های اجرایی در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی یکی دو هفته دیگر با کاهش ابتلا و مرگ و میر، مشخص می‌شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه گفت: البته اقداماتی که در هفته‌های گذشته انجام داده‌ایم الان در حال نتیجه دادن است و در برخی مناطق میزان بسترهای ما با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

وی با عنوان این موضوع که در روزهای گذشته تا ۱۱ نفر در روز فوتی داشته‌ایم، گفت: با رعایت و همکاری مردم امروز این میزان به حدود چهار نفر رسیده است.

سلیمانی‌دشتکی ابراز امیدواری کرد که با اعمال محدودیت جدید تا دو هفته آینده نتایج مثبت آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی در ادامه از همکاری بازاریان و اصناف، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضا، نیروی انتظامی و … در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند مبارزه با کرونا تشکر کرد و گفت: همینطور باید از بسیج و سپاه به خاطر اجرای طرح غربالگری که در محلات انجام می‌شود، تقدیر کرد.

وی افزود: غربالگری محله‌ای کار بسیار بزرگی است که به همت بسیج و سپاه و با همکاری هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط به خوبی در استان در حال انجام است.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که در این طرح دو نوع غربالگری داریم، بیان کرد: یک مورد آن غربالگری مستقیم است که بعد از شناسایی بیمار، همراهان و کسانی که با وی در ارتباط بوده‌اند تست خواهند شد و مبتلایان در قرنطینه قرار می‌گیرند و تا زمانی که تست آنها مثبت نشود از قرنطینه خارج نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت: اما در روش غربالگری غیر مستقیم یا معکوس افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، افراد مسن، خانم‌های باردار و … باید در منزل بمانند و در اجتماع حاضر نشوند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید