کد خبر: 255461
۰
۰
نسخه چاپی

مساجد در رفع نیازهای مردم باید پیشقدم باشند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی با فرماندار اصلاندوز، تبلیغ و ترویج آموزه‌ها و تعالیم دینی را وظیفه ذاتی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: توسعه مفاهیم دینی و معروفات جامعه و تلاش برای جلوگیری از منکرات، منحصراً بر عهده یک ارگان یا نهادی از جمله تبلیغات اسلامی نیست بلکه به‌عنوان آرمان همگانی وظیفه آحاد جامعه است.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مرکزیت امور فرهنگی و دینی، متکفل امور بوده و با هدایت و نظارت بر فعالیت‌های مرتبط، با خروج از تصدی گری، بر مردمی سازی تاکید دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به سرفصل‌های فعالیت این اداره اشاره کرد و گفت: اثرگذاری بر فعالیت‌های مساجد، دارالقرآن‌ها، هیئت‌های مذهبی و امور مداحان و شعرای آئینی، بانوان، مدارس صدرا و رسانه و فضای مجازی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است که با بهره مندی از ظرفیت نیروهای فعال فرهنگی و دینی در سطح استان اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به توصیه اکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر تبلیغ اسلام ناب، اشاره کرد و افزود: در معارفه رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی، رهبر معظم انقلاب بر تبلیغ اسلام ناب، همان اسلامی که نبی مکرم اسلام، تاکید کردند که سازمان با محور قرار دادن این فرمایش، به انجام رسالت خویش می‌پردازد.

وی مشارکت جهادی نیروهای تبلیغات اسلامی در موارد بحرانی جامعه اعم از آسیب‌های اجتماعی یا بلایای طبیعی را مؤثر عنوان کرد و افزود: علما، روحانیون، فعالان فرهنگی و قرآنی در تمام شرایط اجتماعی و یا بلایای طبیعی اعم از سیل و زلزله و در بحث اخیر کرونا، با روحیه جهادی کنار مردم و مسئولان بوده و در رفع مشکلات، خالصانه پای کار آمده اند.

مساجد در رفع نیازهای مردم باید پیشقدم باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: تغسیل و قرائت نماز میت بر اموات کرونایی توسط طلبه‌ها در اردبیل، به عنوان خدمت نمونه در ایام کرونا از سوی این قشر دینی و فرهنگی به عنوان الگو در کشور معرفی شدند و دیگر استان‌ها نیز در این مورد به ارائه خدمات پرداختند.

حجت الاسلام جعفرزاده، با بیان اینکه مساجد باید در رفع نیازهای محلات پیش قدم بوده و آنها را شناسایی و در احیای کارکرد مساجد تراز صدر اسلام تلاش کند، افزود: مساجد پایگاهی است که در سیاست گذاری محله محور اتفاق افتاده و خدمات شهری از طریق این کانال به اهالی ارائه شود، لذا توجه و دقت در فعال سازی مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

اصلاندوز محور مقاومت و امنیت استان اردبیل اردبیل

وی در بخش دیگری از سخنانش، شهرستان اصلاندوز را محور مقاومت و امنیت استان اردبیل عنوان کرد و گفت: این شهرستان با قرار گرفتن در مرز، هویت خود را حفظ کرده و در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به همایش مناقشه قره باغ و برگزاری بخشی از این همایش در شهرستان اصلاندوز اشاره کرد و گفت: همایش قره باغ از برنامه‌های فرهنگی با محوریت تبیین نقش ارزش‌های دینی و مذهبی در پیروزی مردم آذربایجان است که بنا داریم در شهرستان پارس آباد و شهر مرزی اصلاندوز هم اجرا کرده و به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، تجزیه و تحلیل ابعاد جنگ دوم، تحلیل مفاد صلح نامه، بازیگران فرامنطقه ای و برنامه ریزی آنان بر روی ایران بپردازیم.

ضرورت راه اندازی کانون‌های فرهنگی در اصلاندوز

فرماندار اصلاندوز هم در این نشست بر ضرورت راه اندازی کانون فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: به لحاظ عدم وجود اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان، نیاز مبرم بر راه اندازی کانون فرهنگی برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در شهرستان، وجود دارد.

عباس مینایی قدمت ۵ هزار ساله این شهرستان و سکونت دائمی در این منطقه که نشان از تاریخ دیرینه این شهرستان دارد را یادآور شد و افزود: در حال حاضر این شهرستان ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و با مهاجرت از روستاهای اطراف به این شهرستان، ما به جمعیت هدفی بالغ بر ۶۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهیم.

وی به برگزاری یادواره شهدای عشایری استان اردبیل در شهرستان اشاره کرد و گفت: هر سال یادواره بزرگ شهدای عشایری استان اردبیل در شهرستان اصلاندوز برگزار می‌شود و این نشان از قابلیت عظیم فرهنگی این شهرستان برای اجرای برنامه‌های شاخص استانی است.

مینایی در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری بیش از پیش با تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و توجه ویژه مسئولین استان اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان مرزی اصلاندوز نیز راه اندازی شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید