کد خبر: 255682
۰
۰
نسخه چاپی

آتش چهار منزل کپری را در هشتبندی خاکستر کرد

محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عصر چهارشنبه در پی وقوع یک فقره آتش سوزی ویرانگر ۴ منزل کپری متعلق به کشاورزان مهاجر فصلی ساکن در این روستا طعمه حریق شدند.

وی افزود: به دلیل شدت آتش سوزی متاسفانه این چهار منزل کپری به همراه وسایل داخل آنها نظیر یخچال، تلوزیون، مواد غذایی، وسایل آشپزی، پوشاک، مدارک سجلی و… به کلی از بین رفتن و خاکستر شدن.

سالاری خاطرنشان کرد: علت وقوع این آتش سوزی ویرانگر در دست بررسی است.

دهیار روستای دهندر تصریح کرد: به دلیل اینکه این خانواده‌ها از قشر کارگر و بی بضاعت جامعه می‌باشند به شدت نیازمند حمایت نهادهای حمایتی، امدادی و خیران هستند تا بخشی از آلام و مشکلات آنها کاسته شود.

به گزارش مهر، هر ساله با آغاز فصل کشاورزی در منطقه هشتبندی شهرستان میناب به دلیل ایمنی پایین خانه‌های کپری آتش سوزی ویرانگری در این منازل به وقوع می‌پیوندد و خانواده‌های بسیاری سرمایه و زندگی خود را از دست می‌دهند.

قریب به ۲۰ هزار کارگر مهاجر فصلی از شهرستان‌های رودان، بشاگرد، بخش‌های سندرک و جغین شهرستان‌های میناب و رودان به همراه افراد جویای کار شهرستان‌های جنوبی استان کرمان نظیر قلعه گنج، منوجان، جیرفت، کهنوج و رودبار برای کشت وکار به هشتبندی مهاجرت می‌کنند و ۹ ماه از سال را در منازل کپری ساکن می‌شوند و با اتمام فصل کشاورزی به زادگاه خود باز می‌گردند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید