کد خبر: 255683
۰
۰
نسخه چاپی

حضور آتش نشانان همدانی در ۲۵۰۰ عملیات طی ۸ ماه گذشته

به گزارش اقتصادآینده نیوز سید صادق پورسینا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز سال جاری تا پایان آبان تعداد ۱۰۴ هزار و ۲۲ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد دو هزار و ۴۸۴ مورد منجر به عملیات شده، شش هزار و ۱۳۸ مورد برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده، ۱۱ هزار و ۶۳۷ تماس اشتباه بوده و متأسفانه ۱۴ مورد اعلام حریق کذب و ۸۳ هزار و ۷۴۹ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده یک هزار و ۵۲۵ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است، گفت: پوشش گیاهان خودرو ۷۸۲ مورد، اماکن مسکونی با ۱۶۶ مورد، وسایط نقلیه با ۱۴۲ مورد، باغات و فضای سبز ۱۲۲ مورد و مراکز تجاری با ۵۹ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفای حریق را شامل شده است.

پورسینا با اشاره به انجام ۹۳۳ عملیات امداد و نجات طی ۸ ماه گذشته گفت: بیشترین میزان این عملیات شامل ۲۰۲ مورد نجات حیوانات، ۱۸۱ مورد مهار حیوانات ،۱۷۶ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور ،۱۵۳ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۶۱ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۴۰ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت یک هزار و ۵۱۹ مورد از عملیات اطفا ی حریق و ۹۳۲ مورد از عملیات امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و هشت عملیات خارج از آن بوده است، عنوان کرد: نحوه بروز ۷۸۱ حادثه آتش سوزی عمدی، ۷۱۹ مورد غیر عمدی و ۲۵ مورد نیازمند کارشناسی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۹۰ نفر ازجمله دو آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۵ نفر از شهروندان نیز فوت شده‌اند، عنوان کرد: آتش نشانان در ۸ ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی جان ۵۹۲ نفر را در عملیات مختلف نجات داده‌اند.

سید صادق پورسینا با اشاره به انجام ۳۲ مورد آموزش اصول ایمنی و ۹۸ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف عنوان کرد: طی ۸ ماه نخست سال ۸۳۶ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و۳۲۷ مورد پایانکار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید