کد خبر: 255692
۰
۰
نسخه چاپی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف طرح لاله های روشن است

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار عبدالله ملکی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح یادمان «لاله‌های روشن» که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته بسیج و با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است، اظهار داشت: امروز امنیت و پیشرفت کشور را مدیون خون شهدایی هستیم که برای دفاع از ایران اسلامی در مقابل دشمن ایستادند و شربت شهادت نوشیدند.

وی مقاومت را اصل جدایی‌ناپذیر از فرهنگ هشت سال دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه در جبهه‌ای که حق بود و باطل در مقابل آن قرار داشت، فرزندان این ملت لباس مبارزه بر تن کردند و نگذاشتند سنگر خالی بماند و دشمن را در رسیدن به اهداف‌شان ناکام گذاشتند.

سردار ملکی ادامه داد: دانش‌آموزان نیز سنگر درس و مدرسه را رها کردند و در سنگر جهاد و ایثار و شهادت، رزم‌آفرینی کردند و در این راه به مقام شهادت که بالاترین درجه کمال انسانی است دست یافتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به طرح ملی «لاله‌های روشن» گفت: این طرح که از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود شاهد ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سیره شهدای سراسر کشور در قالب آموزه‌های دینی و معارف اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: طرح ملی «لاله‌های روشن» طرحی تأثیرگذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و چراغی در مسیر روشن عشق و معرفت الهی که همت و تلاش آموزش و پرورش را می‌طلبد.

سردار ملکی ساخت المان را در پاسداشت یاد و خاطره شهدا کاری ارزشمند دانست و با بیان اینکه المان شهدا سمبل و نشانه‌ای از حماسه‌های جاویدان فرزندان ایران اسلامی است، گفت: حرمت و جایگاه شهدا با ساخت یادمان‌های شهدا باید در جامعه حفظ شود و مکانی برای زیارت عاشقان و دلباختگان شهدا خواهد بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید