کد خبر: 255741
۰
۰
نسخه چاپی

ارسال ۱۲۵ اثر به دبیرخانه فیلم مقاومت کردستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سعیده گلابی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فیلمسازان کردستانی استقبالی گسترده از شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردند و در پنج بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه داستانی، نماهنگ، فیلم مستند و پویانمایی در مجموع ۱۲۵ اثر به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.

وی افزود: آثار دریافتی با حضور خسرو سینا، جلال نصیری هانیس و مجاهد بنی عامریان داوری شد و در بخش فیلم کوتاه داستانی فیلم «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی رتبه اول، فیلم «سرباز» به کارگردانی آکو زندکریمی رتبه دوم و فیلم «سارا انار ندارد» به کارگردانی مریم البرزی رتبه سوم را کسب کردند.

گلابی خاطرنشان کرد: در بخش فیلم مستند نیز مهرداد یوسفی برای فیلم «مجید بربری» رتبه اول را کسب کرد، رتبه دوم این بخش به فیلم «کبوترهای روی شیروانی» اثر برهان احمدی رسید و رتبه سوم را نیز سیدرضا سید فاتحی برای فیلم «مادر مهرداد» از آن خود کرد.

وی افزود: در بخش فیلم مستند و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد رحیم ذبیحی فیلمساز فقید کردستانی جایزه ویژه ای برای فیلم «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» در نظر گرفته شد.

وی اذعان کرد: هیأت داوران در بخش پویانمایی جایزه اول را به برزان رستمی برای فیلم «بالانس» اختصاص داد و رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به خبات ساعدی برای فیلم «پیشمرگان مسلمان کرد» و حاتم ساعدپناه برای فیلم «سرزمین سبز» رسید.

گلابی افزود: در بخش نماهنگ با تقدیر از آثار «وطن» و «۲۲ ریبندان» اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی رتبه اول را کسب کرد و «بازگشت پروانه ها» به کارگردانی فرید نیکخواه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و هیأت داوران در این بخش اثری را شایسته رتبه سوم ندانستند.

دبیر جشنواره استانی فیلم مقاومت کردستان اظهار کرد: فیلمنامه «تحویل رؤیای ناتمام» نوشته برزان رستمی رتبه برتر را در این بخش به خود اختصاص داد و آثار «خط های موازی» نوشته جلال ساعدپناه و «انیسه» نوشته مریم البرزی به ترتیب رتبه دوم و سوم بخش فیلمنامه را کسب کردند.

گلابی افزود: فیلمنامه «چمدان» نوشته سامان حسین پور و فیلمنامه «تاریخی مطلق» نوشته نوید زارع نیز توسط هیأت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی اعلام کرد: بر اساس نظر هیأت داوران در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی، در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی، در بخش فیلم مستند اثر «مجید بربری» اثر مهرداد یوسفی، در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی و در بخش فیلمنامه نیز اثر برزان رستمی با عنوان «تحویل رؤیای ناتمام» به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید