کد خبر: 255748
۰
۰
نسخه چاپی

ارزش روز سهام عدالت کرمانشاه ۱۱ هزار میلیارد تومان است

امیر حمزه حیدریان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح آزادسازی سهام عدالت به ۲ شیوه مستقیم و غیر مستقیم در ابتدای سال جاری، اظهار کرد: در استان حدود یک میلیون و ۴۴۴ هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۵۳ درصد روش اداره سهام به صورت مستقیم را انتخاب کرده‌اند و در این روش سهام دار مستقیماً سهام خود را مدیریت می‌کند و دولت هیچ گونه دخالتی ندارد.

وی ادامه داد: ۴۷ درصد از مشمولان نیز معادل حدود ۶۸۰ هزار نفر مدیریت سهام خود را به صورت غیر مستقیم انتخاب کرده‌اند و برای مدیریت سهام این افراد شرکتی تحت عنوان «شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان» در کرمانشاه تشکیل شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۳۶ شرکت بورسی در سبد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان قرار دارد که ارزش اسمی این شرکت‌ها هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز آن حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

حیدریان با بیان اینکه این سهام رقم بسیار با اهمیتی برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان است، افزود: سود این ۳۶ شرکت به صورت سالانه به حساب شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه واریز می‌شود و هیئت مدیره این شرکت درباره نحوه مدیریت این سود تصمیم می‌گیرند.

انتخابات اعضای هیئت مدیره «شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان» برگزار می‌شود

وی به در پیش بودن انتخابات اعضای هیئت مدیره این شرکت در کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان متشکل از ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است که متقاضیان واجد الشرایط می‌توانند برای شرکت در انتخابات هیئت مدیره به سامانه «ستان» مراجعه و ثبت نام کنند.

حیدریان با تاکید بر لزوم انتخاب هیئت مدیره قوی، کارآمد و مسلط در مباحث مالی، اقتصادی و سرمایه گذاری، افزود: تیم هیئت مدیره قوی می‌تواند بخشی از این سود عظیم را بر روی پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری کند و منجر به تولید ارزش افزوده بالایی برای سهامداران شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با دعوت از فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبنظران استان برای شرکت در این انتخابات، تاکید کرد: انتخاب افراد صاحب نظر و نخبه اقتصادی در ترکیب هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان علاوه بر ایجاد سود و ارزش افزوده بالا، می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی سهام داران اثرگذار باشد.

به گفته وی، در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان با ترکیب هیئت مدیره قبلی با نماد «وسکرشا» در سازمان بورس فعال است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید