کد خبر: 255865
۰
۰
نسخه چاپی

۲۲ میلی‌متر باران در شول‌آباد بارید/ ورود موج دوم بارندگی‌ها

به گزارش اقتصادآینده نیوز، کامران حقی آبی شامگاه پنج شنبه در سخنانی با اشاره به وضعیت آب و هوای لرستان، اظهار داشت: همانطور که انتظار داشتیم و پیش بینی کرده بودیم با ورود امواج اولیه سامانه بارشی به آسمان لرستان، شاهد حضور ابرها و البته بارش‌هایی به شکل پراکنده در اغلب نقاط استان بودیم.

وی، بیان داشت: انتظار داریم این شرایط با شدت و ضعف تا بعد از ظهر جمعه در استان ادامه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه در مناطق جنوب شرقی استان شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود، افزود: از جمعه شب با ورود موج دوم سامانه بارشی و قرار گرفتن هسته مرکزی این سامانه بر روی استان، شاهد بارش‌های خیلی خوبی در همه نقاط استان خواهیم بود.

حقی آبی با تاکید بر اینکه در این راستا آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست، گفت: با توجه به اینکه دماها برای یک تا دو روز آینده روند کاهشی خواهد یافت، بارش‌ها برای مناطق سردسیر و کوهستانی و به ویژه ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

بنا بر این گزارش، اداره کل هواشناسی لرستان میزان بارندگی ثبت شده در ادارات و ایستگاههای سینوپتیک هواشناسی استان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح ششم آذر ماه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب ششم آذر ماه را به صورت نقطه‌ای اعلام کرد که بر این اساس در خرم آباد ۲.۲ میلی متر باران، بروجرد ۳.۱ میلی متر، الیگودرز ۸ دهم میلی متر، کوهدشت ۱.۲ میلی متر و در پلدختر ۵ میلی متر باران باریده است.

میزان بارش‌ها در دورود ۱۲.۲ میلی متر، الشتر ۱۱.۲ میلی متر، نورآباد ۷.۶ میلی متر، ازنا ۱.۷ میلی متر، رومشکان ۳.۷ میلی متر، چگنی ۶.۳ میلی متر، ایمان آباد ۶.۸ میلی متر، سپیددشت ۱۸.۳ میلی متر و در شول آباد ۲۲.۸ میلی متر بوده است.

متوسط بارش‌های سامانه بارشی اخیر در لرستان ۶.۸ میلی متر اعلام شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید