کد خبر: 255983
۰
۰
نسخه چاپی

اعلام جزئیات تعطیلی ادارات استان قزوین در هفته آینده

به گزارش خبرنگار مهر از قزوین هدایت الله جمالی پور در جلسه فوق‌العاده فرماندهی قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا استان که عصر جمعه هفتم برگزار شد، با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود هیچ گونه تعطیلی مطلق در ادارات استان نداریم، اظهار کرد: تمامی کارمندان استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، مراکز بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، صدا و سیما، هلال احمر، آتش‌نشانی ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، خدمات شهری شهرداری‌ها و حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت کامل در این هفته فعال و مشغول کار هستند.

وی افزود: بخش نظارت و بازرسی سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی نیز به دلیل نظارت بر بازار در این ایام به صورت کامل فعال است و نظارت بر بازار تعطیل نخواهد شد.

استاندار قزوین بیان کرد: بخش‌های خدماتی و نظارتی سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این هفته مشمول تعطیلی نیست.

وی تصریح کرد: بانک‌های استان نیز در این ایام با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است و شعب بانک‌ها در طول هفته حق برگشت زدن چک مشتریان را ندارند.

جمالی پور با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال هستند و مشمول تعطیلی یک هفته‌ای نخواهند بود ادامه داد: این تعطیلات احتیاطی است و با توجه به اینکه کارمندان باید در دسترس و آماده به کار باشند هیچکدام از کارکنان ادارات حق خروج از استان را ندارند.

وی گفت: دستگاه‌ها هیچ‌گونه خدماتی به جز موارد ضروری ارائه نخواهند کرد و لذا مردم عزیز از مراجعه غیرضرور به ادارات جداً پرهیز کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: حوزه هنری استان، اداره کل کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه‌های علمیه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، حج و زیارت، دفاتر اسناد رسمی، خدمات قضائی و دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کامل در این هفته تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان تعطیل هستند ولی بخش آموزش به صورت مجازی به قوت خود باقی است.

وی گفت: بخش اداری آموزش و پرورش استان در اداره کل و مناطق ۱۴ گانه با ظرفیت ۱۰ درصد فعال خواهد بود، ضمن اینکه آموزش مجازی همچنان به قوت خود باقی است.

جمالی پور اظهار کرد: پرسنلی که با قرارگاه عملیاتی شهرستان‌ها همکاری می‌کنند به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی در محل کار و فعالیت حاضر خواهند شد.

وی تأکید کرد: فعالیت نیروهای نظامی و لشکری بر اساس دستورالعمل و بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح می‌باشد.

استاندار قزوین عنوان کرد: اداره کل امور مالیاتی با ۲۰ درصد ظرفیت خود در طول هفته در محل کار حضور می‌یابند.

وی افزود: بقیه دستگاه‌ها و اداراتی که ذکر نشده، حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت کارکنان برای موارد ضروری در محل کار با تشخیص مدیر دستگاه حاضر خواهند شد.

جمالی پور ادامه داد: کلیه مسابقات ورزشی تعطیل است، صرفاً مسابقات لیگ بر اساس دستورالعمل فدراسیون‌ها بدون تماشاگر انجام می‌شود.

وی گفت: سازمان اتوبوسرانی با ۵۰ درصد ظرفیت خودروها و نیمی از صندلی اتوبوس‌ها به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه ساعت کاری ادارات استان در طول هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر خواهد بود یادآور شد: امیدوارم با همت کارکنان ادارات و دستگاه‌های مختلف استان و همراهی شهروندان عزیز در رعایت دقیق موازین بهداشتی، شاهد قطع زنجیره ابتلاء به کرونا و کاهش آمار مبتلایان و جان باختگان این بیماری منحوس باشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید