کد خبر: 256452
۰
۰
نسخه چاپی

معیشت و اقتصاد مردم اولویت مجلس/دنبال مچ گیری نیستیم

حسین خسروی اسفزار در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دهم آذرماه، روز مجلس اظهارکرد: مجلس از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که در اصول متعدد قانون اساسی به وظایف، مسئولیت‌ها و جایگاه آن اشاره شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به جمله امام (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، بیان‌کرد: محقق شدن در رأس امور بودن مجلس توسط خود نمایندگان با مراعات اخلاق اسلامی، ارائه طرح‌های قوی و تصویب قوانین مستحکم صورت می‌گیرد.

خسروی اسفزار ادامه‌داد: به نظر من در این شش ماه که از شروع فعالیت مجلس گذشته است، فعالیت‌های بسیار خوبی علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی صورت گرفته است.

شفافیت آرا برای تمامی قوا

وی با اشاره به اینکه در یکی- دوماه اول فعالیت، ساختار مجلس شکل گرفت، گفت: مجلس فعلی معیشت مردم را اولویت و شعار اصلی خود قرار داده است و در این زمینه نیز اقدامات ارزنده‌ای چون طرح مالیات بر خانه‌های خالی و طرح تأمین اقلام اساسی برای اقشار نیازمند پیگیری شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه ما سخن از ترویج فرهنگ اسلامی در جهان می‌زنیم، این موضوع نه به عنوان کشور گشایی بلکه به عنوان نجات انسان‌ها از ظلم و ستم مطرح می‌شود.

خسروی اسفزار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور بیان‌کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تلاش فراوان برای هر کدام از کمیسیون‌ها اولویت‌هایی را تعیین کرده است تا با مدنظر قراردادن این اولویت‌ها بتوان ظرفیت‌های کشور را فعال کرد.

وی ادامه‌داد: موضوع شفافیت آرا از دیگر مسائلی است که مجلس همچنان آن را پیگیری می‌کند ولی این شفافیت در همه موضوعات و فعالیت‌های هر سه قوه نیز باید صورت گیرد.

مشکلات را با تعامل با دولت پیگیری می‌کنیم

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شعار مجلس یازدهم از همان ابتدا تعامل با دولت بوده و مجلس هیچگاه به دنبال مچ گیری نیست.

خسروی اسفزار اظهارکرد: اینکه مجلس به دنبال مچ گیری نیست به معنای عدم انجام وظایف نظارتی مجلس به صورت سوال و استیضاح نبوده بلکه مسائل و موضوعات را بر اساس اخلاق اسلامی و تعامل دوجانبه پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به شهادت شهید محسن فخری زاده بیان‌کرد: هنوز یک سال از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی نگذشته است که استکبار یک دانشمند دیگر از ما گرفت و خسارت جبران‌ناپذیری را بر ما وارد کرد.

ضرورت یک صدایی در مسائل بین‌المللی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید می‌کنند که مذاکره با آمریکا فایده‌ای برای ما ندارد مربوط به دوران همه رئیس جمهوری‌های آمریکا چه اوباما، چه ترامپ و چه بایدن است.

خسروی اظهارکرد: در دورانی که همه باید یک دل و یک صدا باشیم چرا عده‌ای بیان می‌دارند که باید از فرصت ریاست جمهوری بایدن استفاده کنیم، در حالی که آنها با اصل نظام جمهوری اسلامی و حکومت دینی مشکل دارند.

وی بیان کرد: شهید آیت‌الله مدرس با توجه به ویژگی‌های متعدد چون ساده‌زیستی، ضعیف دانستن دشمن و استفاده از کالاها و البسه ایرانی نه تنها برای نمایندگان مجلس بلکه برای همه مسئولان یک الگوی موفق است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید