آیت‌الله سلیمانی: رسانه‌ها زمینه نشاط و امید را در مردم زنده کنند

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در دیدار مسوول جدید و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) این شهرستان افزود: برجسته کردن خبرهای حاشیه‌ای و منفی زمینه یاس و ناامیدی را در بین مردم فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که برخی برای مطرح کردن خود، خبرسازی‌های تصنعی و غیرواقعی می‌کنند اما در جمهوری اسلامی ایران هر آنچه انعکاس می‌باید واقعیت دارد.

خبرنگاران اخبار را واقعی منتشر می‌کند

امام جمعه کاشان تصریح کرد: برخی مواقع رسانه‌ها برای بازگو نکردن و جلوگیری از انتشار قابلیت‌ها، شایستگی‌ها و توانمندی‌های منطقه اقدام به خبرسوزی می‌کنند اما خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) با توجه به رسالتی که بر عهده دارد اخبار را به صورت واقعی منتشر می‌کند و خبرسوزی در آن وجود ندارد.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها با توجه به زاویه‌هایی که در آنها وجود دارد، با هدف مشوه کردن نظام می‌کوشند با سوزاندن خبرهای خوب و مثبت، اخبار منفی را برجسته‌سازی کنند، حال آنکه بر پایه وجدان و انصاف فقط باید واقعیت‌ها برای مردم انعکاس و انتشار یابد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان تاکید کرد: قرآن کریم خبرهای خوب که نتیجه آن نجات یک کشور و خبر فاسق را که نتیجه آن سرکوب و نابودی یک قوم است، مطرح می‌کند.

وی یادآور شد: نقش منفی انتشار خبر در جامعه موجب فتنه و نقش انعکاس مثبت خبر موجب نجات یک ملت و مملکت می‌شود، از این رو باید کوشید تا رسالت قلم را در انعکاس خبرها رعایت شود، به طوری که خداوند سبحان در بین ۴۰ سوگند در قرآن، ۲ قسم را به قلم یاد کرده است.

اهمیت شمال استان اصفهان در حوزه خبر زیاد است

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) شمال استان اصفهان پوشش رویدادها، گزارش‌ها و خبرهای شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، کاشان و نطنز را به عهده دارد، اظهار داشت: این منطقه به علت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی برای تولید و انتشار خبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله سلیمانی افزود: این مهم با ارتباط دستگاه‌ها از جمله دانشگاه پویا و فعال کاشان، آموزش و پرورش که خیران مدرسه‌ساز آن حرف نخست در کشور می‌زند، صنعت فرش ماشینی، ماهیان زینتی، فولاد و کشاوزری با تولید ۶۰ نوع محصول محقق خواهد شد تا آن را در زمره سرآمدهای خبرنگارانی کشور قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان از منطقه شمال اصفهان به علت وجود مجتمع غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن در نطنز به عنوان قلب تپنده قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: به همین علت منطقه از برخی استان‌ها نیز می‌تواند در تولید اخبار پیشتاز باشد.

برنامه‌های خبرنگاران در شورای اداری کاشان تبیین شود

امام جمعه کاشان ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست شورای اداری شهرستان کاشان حتی به صورت مجازی، رییس خبرنگاران کاشان معرفی شود تا به تبین برنامه‌ها، راهکارها و سیاست‌های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) را برای مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی بپردازد.

آیت‌الله سلیمانی تصریح کرد: وظیفه دارم اهمیت خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) را برای سازمان‌ها و نهادها از جمله فرمانداری و شهرداری یادآور شوم تا دستگاه‌های اجرایی برای انعکاس و انتقال خبرها از این خبرگزاری قوی و موفق حکومتی و دولتی به نحو احسن بهره‌برداری کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با تبریک انتصاب سعید صادقی مقدم به عنوان مسوول جدید نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهرستان تاکید کرد: رسالت بسیار بالا و سنگین بر عهده دارد و باید در شورای اداری شهرستان کاشان جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) که خبرگزاری نظام و پیشانی ابلاغ و رسالت تحولات منطقه، کشور و خارج از کشور است را برای مسوولان و مدیران تبیین کند.

مسوول خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان نیز در این دیدار با تبیین برنامه‌های خبرنگاران در منطقه شمال اصفهان، آمادگی این رسانه ملی را برای پوشش دقیق، جامع و سریع تحولات حوزه ماموریت، تولید انواع فراورده‌های خبری، فعالیت برنامه‌محور و تمرکز بر مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعلام کرد و افزود: همکاری و حمایت مسوولان و مردم در راستای تحقق برنامه‌ها اهمیت زیادی دارد. 

خبرنگاران که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «خبرنگاران (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از حدود سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، کاشان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید