کد خبر: 256607
۰
۰
نسخه چاپی

شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز طی ٢۴ ساعت گذشته

شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز طی ٢۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ٨ صبح مورخ ٩٩/٩/١١، عدد ٩٣ ( وضعیت شاخص: قابل قبول) و در ساعت ٨ صبح امروز، عدد ٧٢ (وضعیت شاخص: قابل قبول) می باشد.

شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز طی ٢۴ ساعت گذشته

به گزارش اقتصاد آینده / شاخص کيفيت هوا AQI ، کيفيت هوا را در شش دسته قرار مي دهد که هر دسته را به سطوح مختلف سلامت انسان مربوط مي سازد. اين شش دسته بشرح زير است:
پاک:  ميزان AQI در اين حالت بين 0 و 50 است. کيفيت هوا رضايتبخش است و آلودگي هوا بي خطر يا کم خطر است. 
قابل قبول:  ميزان AQI در اين حالت بين 51 تا 100 است. کيفيت هوا قابل قبول است اگرچه بعضي از آلاينده ها ممکن است براي تعداد بسيار کمي از افراد با ملاحظات بهداشتي خاص همراه باشد به عنوان مثال کساني که نسبت به ازن حساسيت ويژه اي دارند ممکن است علائم تنفسي از خود بروزدهند. 
ناسالم براي گروه هاي حساس:  ميزان AQI در اين حالت بين 101 و 150 است. بعضي از افراد گروههاي حساس ممکن است اثرات بهداشتي خاصي را تجربه کنند. براي مثال مردمي که داراي بيماري ريه هستند نسبت به عموم مردم خطرات بيشتري را از مواجهه با ازن متحمل مي شوند اما مردمي که بيماري ريوي يا قلبي دارند خطر بيشتري را از مواجهه با ذرات معلق متحمل مي شوند. ولي وقتي آلودگي هوا در اين سطح قرار دارد عموم مردم تحت تاثير قرار نمي گيرند. 
ناسالم:  هر فردي ممکن است اثرات بهداشتي AQI بالا را زماني که مقدار آن بين 151 و 200 است، تجربه کند. اعضاي گروههاي حساس بيش از سايرين اثرات جدي را بر سلامت خود تجربه مي کنند. 
خيلي ناسالم:  در اين حالت AQI بين 201 تا 300 قرار دارد و هشداري براي سلامتي بحساب مي آيد و بدين معني است که هر کسي ممکن است اثرات جدي تري را بر سلامت خود تجربه کند. 
خطرناک:  AQI در اين وضعيت از 300 بالاتر است و اخطاري جدي براي سلامت انسان و اعلام وضع اضطراري است. در اين وضعيت احتمالا تمام افراد جامعه تحت تاثير قرار مي گيرند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید