کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

 

اقتصاد آینده  آذربایجان شرقی ) : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، میزان تردد مسافر از پایانه های مرزی استان در سال جاری ۳۷هزار و ۷۳۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

اروجعلی علیزاده در یک گفت و گوی خبری افزود: پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در مدت سپری شده از سال جاری شاهد تردد ۹۷ هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری بودند.

 

وی  اظهار کرد: در  سال جاری ۵۹ هزار کامیون که ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از آنها ایرانی و بقیه خارجی بودند، از پایانه مرزی نوردوز در مرز مشترک ایران و ارمنستان و ۳۸ هزار دستگاه کامیون که ۱۳ هزار دستگاه ایرانی و بقیه خارجی بودند از مرز جلفا در مرز مشترک با جمهوری خودمختار نخجوان تردد کرده اند.

 

علیزاده گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۶۱۹ هزار و ۶۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه ۴۱ هزار تن بوده است.

 

وی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا ۲۵۳ هزار و ۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۲۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

 

آذربایجان شرقی در شمال غرب کشورمان و در امتداد رودخانه مرزی ارس با جمهوری ارمنستان در مرز نوردوز و با جمهوری خودمختار نخجوان در جلفا پایانه و گمرک دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید