کد خبر: 256639
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای بزرگ‌ترین طرح بازآفرینی شهری غرب کشور در سنندج

به گزارش اقتصادآینده نیوز، شهرام ملکی اظهار کرد: در جریان جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان کردستان برگزار شد، طرح هفت باغ سنندج به عنوان یکی از اولویت‌های این ستاد معرفی شد.

وی افزود: این طرح با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و با اولویت اجرای باغ کتاب در اجرایی خواهد شد و در همین راستا نیز تفاهم نامه‌ای با شرکت بازرگانی غله ایران منعقد خواهد شد تا انبار قدیمی این شرکت نیز به این طرح ملحق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان کردستان اعلام کرد: هفت باغ بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در غرب ایران بوده و اجرای آن تحولی شگرف را در حوزه بازآفرینی مرکز استان ایجاد خواهد کرد.

ملکی تاکید کرد: بر اساس توافق به‌عمل آمده استانداری کردستان همکاری و پشتیبانی لازم را برای این پروژه مهم انجام خواهد داد.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه هفت باغ سنندج به زودی آغاز می‌شود و محدوده مورد نظر با احتساب اراضی پیرامونی و همچنین ورزشگاه شهید ملک نیا ۳۴ هکتار مساحت دارد و در شمال شهر سنندج و در مجاورت محله تاریخی چهارباغ قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: این محدوده با احتساب چهار هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت مصوب طرح تفصیلی سنندج قریب به ۰.۷۵ درصد مساحت شهر سنندج را تشکیل می‌دهد و از این رهگذر می‌تواند بسیاری از کمبودهای خدمات عمومی شهر را جبران کند.

ملکی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح بهسازی و بازآفرینی این منطقه بوده و تلاش داریم تا با اجرای پروژه هفت باغ فضای مدنظر را به شهر بازگردانیم.

وی افزود: با اجرای این پروژه سرانه فضای سبز منطقه ۱.۹ مترمربع افزایش می‌یابد و در قالب این پروژه فضاهای فرهنگی نیز ایجاد خواهد شد.

ملکی عنوان کرد: این پروژه در فازهای متعدد تعریف شده است و باغ‌های مختلفی شامل باغ کتاب، باغ هنر، باغ نوا، باغ سینما و تئاتر، باغ مجسمه، مجموعه اقامتی تاریخی باغ آئین و باغ معماری در این پروژه در نظر گرفته شده است که در فاز نخست تصمیم بر آن است که باغ کتاب را اجرایی کنیم، چراکه محدوده در نظر گرفته شده برای آن شامل ساختمان‌ها و سوله‌های تاریخی انبار غله و اراضی رها شده و امکان تغییر کاربری آن‌ها آسان‌تر است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید